آغاز عملیات کشت مکانیزه محصول چغندرقند

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : عملیات کشت مکانیزه محصول چغندرقند در سطح ۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اردشیر نورمحمدی رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : پیش‌بینی می‌شود که از هر هکتار سطح زیر کشت، ۵۰ تن محصول چغندر قند برداشت شود.

او گفت : کشت چغندر قند امسال به صورت مکانیزه است و خرید محصول نیز به صورت تضمینی توسط کارخانه‌های قند قزوین و بیستون انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: تمام عملیات کاشت و برداشت محصول به صورت مکانیزه است و در مجموع چهار هزار تن محصول از سطح شهرستان برداشت می‌شود.

نورمحمدی ادامه داد: عملیات کشت کلزا نیز در سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان از هفته آینده شروع می‌شود که کشت کلزا نیز به صورت تضمینی انجام شده و تعاون روستایی خرید را از کشاورزان کلزاکار انجام می‌دهد.

او از مزایای کشت چغندرقند را رعایت تناوب زراعی، خارج شدن از وضعیت زراعت متناوب و حفظ حاصلخیزی خاک عنوان کرد و گفت: کشت پاییزه چغندرقند نسبت به کشت بهاره مزایای فراوانی دارد که با توجه به بهینه‌سازی مصرف آب در این نوع کشت ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

او افزود: به لحاظ بالا بودن وضعیت تناوبی کشت چغندر قند در افزایش باردهی دیگر محصولات زراعی مانند گندم، جو و ذرت بسیار موثر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار