اعطای تسهیلات کم بهره، شگردی برای کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در خصوص تبلیغاتی تحت عنوان اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به شهروندان هشدار داد.

 سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و پیامد‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن بر معیشت مردم، اکثر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به جهت حمایت از کسب وکار‌های آسیب‌دیده اقدام به ارائه وام‌های کم بهره و بلند مدت کرده‌اند.

او ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد سودجو از این شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کرده و سعی دارند با انجام تبلیغات جذاب و استفاده از جملات اغواکننده، کاربران را فریب داده و اهداف مجرمانه خود را دنبال کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اعطای وام‌های بلند مدت و کم‌بهره، اعطای وام بدون ضمانت و... از مهم‌ترین تبلیغات صورت گرفته توسط این مجرمان در این خصوص است.

سرهنگ کیخا با اشاره به افتتاح غیرحضوری حساب بانکی به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های مجرمانه گفت: با توجه به توصیه‌های مسئولین در خصوص عدم حضور در مراکز عمومی از قبیل بانک‌ها و انجام امور به‌صورت غیرحضوری، مجرمان سایبری از این فرصت استفاده کرده و با وعده افتتاح حساب غیرحضوری در شبکه‌های اجتماعی به دنبال طعمه‌های خود می‌گردند.

او در ادامه تأکید کرد: هم‌وطنان عزیز به‌هیچ‌عنوان به تبلیغات صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی توجه نکرده و در صورت نیاز به سایت‌های رسمی بانک مربوطه مراجعه کنند.

این مقام مسئول مهم‌ترین هدف مجرمان سایبری را سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرد و گفت: هموطنان گرامی توجه داشته باشند که اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات بانکی جزء اطلاعات مهم محسوب شده و سرقت این اطلاعات می‌تواند زمینه کلاهبرداری از آنان را فراهم کند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: با توجه به اینکه هویت افراد در فضای مجازی کاملاً ناشناخته است، لذا کاربران عزیز به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌هیچ‌عنوان برای افراد مختلف ارسال نکرده و برای دریافت تسهیلات به شعبات مؤسسات مالی و اعتباری مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است؛ افزود کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.