در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت ۵.۱ میلی‌متر بارندگی در کشور طی روز‌های اخیر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب گفت: تا روز ۱۹ مهر ماه تنها ۵.۱ میلی‌متر بارندگی در مناطق مختلف کشور رخ داده است.

سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان ورودی آب سد‌های کشور گفت: با ورود سامانه جدید بارشی که از هفته گذشته کشور را در بر گرفته، شاهد بارش‌ باران در برخی از نقاط کشور بوده‌ایم که البته این بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: باتوجه به اینکه در شرایط خاصی از نظر ظرفیت قرار داریم از ۵۰ میلیارد مترمکعب حجم مخزنی سد‌های کشور، ۲۶ میلیون مترمکعب  از حجم سد‌های کشور آبگیری شده‌اند که نسبت به سال قبل یک میلیارد مترمکعب کاهش ورودی آب داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: امیدواریم در فصول پیش رو شاهد بارش‌های مطلوبی باشیم تا در تابستان شاهد کاهش آب در کشور نباشیم، خوشبختانه حجم آب ورودی سد‌ها از اول مهر تا روز گذشته معادل ۹۲۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

او افزود: همچنین خروجی سد‌های کشور ۲ میلیارد و ۲ میلیون مترمکعب گزارش شده است که این میزان آب ورودی سد‌های کشور نسبت به سال کذشته برابر است، خوشبختانه ۵۱ درصد میزان پرشدگی سد‌ها تا به امروز به ثبت رسیده است.

آقابیگی ادامه داد: وضعیت موجودی آب سدهای کشور درحالی است که تا روز ۱۹ مهرماه تنها ۵.۱میلی‌متر بارندگی در کشور رخ داده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه در خصوص سد‌های ۵ گانه استان تهران گفت: در حال حاضر ظرفیت موجود و مطلوبی در سد‌های پنچ گانه پایتخت داریم، به طوری که ۹۰ میلیون متر مکعب است که  از این عدد ۷۵میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کمتر است.

آقابیگی بیان کرد: همچنین  دو هزار و ۱۵۰ کیلومتر لایروبی در مسیر رودخانه‌های کشور با مشارکت وزارت نیرو در استان‌های مختلف انجام شده است که این امر مستلزم مشارکت تمامی بخش‌های مربوط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار