بهره مندی هنرآموزان صنایع دستی از یک هزار و ۳۵۰ ساعت آموزش مجازی

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: یک هزار و ۳۵۰ ساعت دوره آموزشی در ۶ ماه نخست امسال برای هنرآموزان صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان یکی از مهم‌ترین راهکار‌های بروزرسانی تولید در زمینه‌های کمی و کیفی را آموزش دانست و گفت: یک هزار و ۳۵۰ ساعت دوره آموزشی در ۶ ماه نخست امسال برای هنرآموزان صنایع دستی برگزار شد.

او افزود: این میزان آموزش کوتاه مدت مجازی صنایع دستی برای یک‌هزار و ۸۰۵ هنرآموز در ۲۲ رشته بومی و غیربومی استان خوزستان و ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی مجازی شاغلان صنایع دستی برای ۲۱۲ نفر با همکاری بخش خصوصی برگزار و ۴ فیلم آموزشی با همکاری بخش خصوصی در رشته‌های بومی صنایع دستی تهیه شد.

قاسمی در ادامه به طرح‌های توسعه و ترویج صنایع دستی از ابتدای سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه، طرح ثبت شهر رفیع به عنوان شهر ملی بوریابافی که پیش از این به صورت مشروط ثبت شده بود، در دست اقدام است، همچنین تلاش برای ثبت دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی نیز همچنان ادامه دارد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با اشاره به برگزاری ۲ مورد طراحی و نمونه‌سازی محصولات صنایع دستی در رشته‌های زیورآلات سنتی و دست‌بافته‌های بختیاری، تصریح کرد: در مدت مذکور صدور مجوز‌های چهارگانه شامل؛ صدور ۲۷۰ پروانه تولید انفرادی، ۱۲۴ مورد تمدید پروانه تولید انفرادی، ۶ پروانه تولید کارگاهی و ۱۵۶ کارت شناسایی صنایع دستی نیز از سوی این معاونت صادر شد، ضمن اینکه ۴۵ فقره پرونده تسهیلات پشتیبان معرفی کردیم و صدور مجوز ۳۵ نفر صورت گرفت.

این مقام مسئول، صنعتگران واجد شرایط به منظور استفاده از قانون صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر از ابتدای امسال تا شهریور ماه ۹۹ را ۲۰۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۳ نفر ثبت‌نام اولیه، ۱۱۶ نفر بیمه شده فعال، ۴۴ نفر بیمه شده تمدید نکرده بودند، ضمن این‌که یک نفر نیز فوت کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.