صالحی‌امیری: کشتی در ایران فراتر از یک رشته ورزشی است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی در ایران فراتر از یک رشته ورزشی است و بخشی از هویت ملی ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه دیدار با زلیکو تایکوویچ، رئیس فدراسیون کشتی صربستان اظهار داشت: کشتی در ایران فراتر از یک رشته است و بخشی از هویت ملی ما محسوب می‌شود. مردم ایران نسبت به کشتی حساسیت بالایی دارند. در آینده نزدیک مسابقات جهانی کشتی در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد. با رئیس فدراسیون کشتی صربستان صحبت‌های خوبی انجام دادیم و قطعا همکاری مشترک بین فدراسیون های دو کشور، باعث توسعه روابط ورزشی خواهد شد.

صالحی امیری در مورد امضا توافق نامه بین ایران و صربستان گفت: در آن مطلبی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان پیش از این جلسه به من گزارش داده اند، در دوره‌ ریاست تایکوویچ در صربستان کشتی این کشور جهش بزرگی داشته و حتی در المپیک موفق شده اند مدال کسب کنند. این موضوع نشان می‌دهد که ما و صربستان می‌توانیم همکاری خوبی برای تبادل اطلاعات برای برگزاری اردو‌ها داشته باشیم.

او در مورد پیشنهادهای خود به رئیس فدراسیون کشتی صربستان گفت: پیشنهادهایی که من داشتم شامل ۲ نکته بود. نکته اول این که در خیلی از رشته‌ها شرایط ما بهتر صربستان است و در برخی از رشته‌ها صربستانی ها از ما بهتر هستند. به همین علت می‌توانیم اردو‌های مشترک خوبی با یکدیگر برگزار کنیم. در تبادل مربی نیز می‌تواند این اتفاق بیفتد. در رشته‌ی واترپلو یک مربی صربستانی داریم که موفق هم بوده است.

صالحی امیری ادامه داد: نکته دوم که برای ما اهمیت زیادی دارد، کمیسیون بین المللی به شمار می رود که حمید سوریان کاندیدای ما است. سوریان و دبیر، برندهای کشتی ایران هستند و تاکید مجموعه کشور بر این است که برای رسیدن به این کرسی تلاش کنیم. رئیس فدراسیون جهانی کشتی نیز صربستانی است و از تایکوویچ درخواست کردیم که در این راه به ما کمک کند و این کرسی که حق مسلم ایران است به سوریان برسد. تایکوویچ قول‌هایی به ما داد تا در این زمینه به ما کمک شود.


بیشتر بخوانید:


او در مورد آغاز رقابت‌های ورزشی بعد از تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: باید خودمان را با شرایط به وجود آمده به خاطر شیوع ویروس کرونا هماهنگ کنیم. تمام تلاش‌ها بر این است که مسابقات جهانی کشتی با حضور ۶۳ کشور در بلگراد برگزار شود. پیام چنین اتفاقی این است که ورزش از مرحله ایستایی در حال حرکت به سمت رویداد‌های بین المللی است تا بتواند برای المپیک توکیو خود را آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار