تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های غربی کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های غربی کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تقویت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در جریان زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ تخریب شد و همین باعث شده تا استعداد‌های ورزشی منطقه به دلیل کمبود امکانات مغفول بمانند.

او گفت : اقدام‌های صورت گرفته و ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در ۲سال اخیر بخشی از خلاء‌های به وجود آمده را جبران کرده، اما هنوز هم کمبود‌های زیادی وجود دارد که رفع آن‌ها نیازمند تلاش جهادی و مدیریت انقلابی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری و تلاش‌های بسیاری برای تامین اعتبارات لازم در سطح ملی انجام گرفت که تجمیع این فعالیت‌ها در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب اجرایی خواهد شد تا موجب پیشرفت منطقه و شکوفا شدن استعداد‌های ورزشی و افتخارآفرینی برای منطقه شود.

حیدری ادامه داد: به منظور ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، در سطح ملی هم اعتبارات مناسبی برای مدارس سه شهرستان جذب شده و همچنین برای تجهیز خانه‌های روستایی بیش از ۳۰ روستا در سه شهرستان از طریق مرکز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او سلامتی را مهمترین محور توسعه دانست و گفت: از این رو تاکید ما بر توسعه ورزش همگانی در هر سه شهرستان حوزه انتخابیه است.

او افزود: قصرشیرین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای میزبانی بازی‌های ملی و بین‌المللی را دارد و جوانان قصرشیرین در سال‌های گذشته در عرصه ورزشی به مقام‌های مهمی دست پیدا کرده‌اند و نقش درخشانی در عرصه ورزش کشور داشتند.

حیدری گفت: قصرشیرین پیشینه تاریخی دارد و همواره مایه افتخار بوده و تا الان کار‌های خوبی در عرصه ورزش انجام شده و در آینده نیز اعتباراتی به بخش ورزش شهرستان اختصاص داده می‌شود.

او افزود: در آینده نزدیک یک صنف از محل درآمد‌های مرز پرویزخان تشکیل می‌شود که بخشی از درآمد‌های آن علاوه بر کمک به افراد نیازمند و تحت حمایت نهاد‌های حمایتی برای توسعه و کمک به ورزش هم لحاظ خواهد شد.

او ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه استانی در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تصمیم خوبی در این زمینه باشیم.

سرانه فضای ورزشی قصرشیرین چهار مترمربع است

فرماندار قصرشیرین گفت: سرانه ورزشی این شهرستان چهار مترمربع است که در مقایسه با میانگین یک مترمربعی کشور، وضعیت ایده‌آلی دارد.

مرادعلی تاتار افزود: ۱۲ خانه ورزشی روستایی و هفت زمین روباز در قصرشیرین وجود دارد که تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان نیز ۲ هزار تن هستند.

او ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقوله‌هایی که باعث پر کردن اوقات فراغت می شود و نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، ورزش است.

قصرشیرین بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بالاترین سرانه فضا‌های ورزشی کشوری در قصرشیرین وجود دارد و پارسال ۱۲ خانه ورزش روستایی در این شهرستان تجهیز شده است.

صابر رحیمی افزود: مشارکت جوانان در برنامه‌های ورزشی و اجتماعی قصرشیرین بالا است و در مجموع ۳۰ خانه ورزش روستایی جدید با بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در روستا‌های غرب استان تجهیز خواهد شد.

او ادامه داد: آمادگی ایجاد زیرساخت‌های تنیس خاکی در کشور با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در قصرشیرین و معرفی این شهر به عنوان شهر تنیس ایران را داریم.

ترمیم زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب‌های بسیاری دید و بسیاری از آن‌ها تخریب شد.

محبت جمالی‌نیا افزود: ایجاد و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی و توسعه و افزایش کمی و کیفی این زیرساخت‌ها نیازمند تامین اعتبارات لازم است که با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

او ادامه داد: چهار هزار ورزشکار، ۱۱۵ مربی تخصصی ورزشی رشته‌های مختلف، ۳۴ هیات ورزشی، بیش از ۱۲سالن ورزشی در شهر و ۱۲سالن ورزشی روستایی و ۲۰ باشگاه خصوصی در شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه به خصوص در بخش تجهیز امکانات هستند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ایجاد یک زورخانه ورزشی، ایجاد دیواره صخره‌نوردی، افزایش هیات‌های ورزشی و توسعه مکان‌های ورزشی روستایی برای شهرستان از نیاز‌های مهم در حوزه ورزش و جوانان است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان تحقق یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار