علیرغم ماجرای ناوالنی؛

ماس: مشتاق رابطه خوب با روسیه هستیم!

با وجود ماجرای مسمومیت منتقد دولت روسیه، وزیر امور خارجه آلمان امروز اعلام کرد کشورش مشتاق رابطه‌ای خوب با روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با ریانووستی مدعی شد علیرغم ماجرای «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت روسیه کشورش مشتاق رابطه‌ای خوب با روسیه است.

او در مصاحبه خود در این باره گفت: «ماجرای ناوالنی تغییری در جغرافیا نخواهد داشت و منافع اساسی ما در رابطه خوب یا حداقل رابطه‌ای منطقی با روسیه هست و خواهد ماند. کشور آلمان از راه تجارت و تعاملات علمی اداره می‌شود و این تنها دلیل ما برای حفظ رابطه خوب با کشور همسایه است. ما خواستار رابطه‌ای مبتنی بر قوانین، شفاف و همراه با احترام متقابل هستیم.»

اظهارات ماس در حالی مطرح شد که پیش از این وزیران خارجه اتحادیه اروپا با طرحی پیشنهادی از سوی آلمان و فرانسه، تعدادی از مقام‌های روسی را به ادعای دست‌ داشتن در مسمومیت ناوالنی تحریم کردند.

این کشور‌ها مدعی بودند روسیه برای استفاده از ماده «نوویچوک» برای ناوالنی، توضیح واضح و قابل اتکایی نداشته است. استفاده از این ماده از سوی «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» ممنوع اعلام شده است.

الکساندر ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

درباره مسمومیت او انتقاد‌ها و ادعا‌های بسیاری از سوی مقام‌های کشور‌های اروپایی مطرح شده است. به طور مثال، به تازگی انگلیس مدعی کشف ماده سمی در خون ناوالنی شد.

پیش از آن نیز پزشکان آلمانی مدعی بودند آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی است؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد.

هفته گذشته نیز ناوالنی در اولین ویدئوی منتشر شده در یوتیوب مصاحبه‌ای کرد و مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، متهم به مسموم کردن اوست.

کرملین در واکنش به این اظهارات، آن‌ها را «بسیار توهین‌آمیز و غیرقابل پذیرش خواند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
توله ژرمن
آخرین اخبار