شرکت نوکیا پیش بینی کرد:

فناوری 5G تولید ناخالص جهانی را به ۸ تریلیون دلار افزایش می‌ دهد

در مطالعه‌ ای جدید شرکت نوکیا پیش بینی کرده است کارخانه‌هایی که از 5G استقبال کرده‌ اند این امکان را دارند که تا سال 2030 مبلغ 8 تریلیون دلار به تولید ناخالص جهانی اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گفته شرکت مخابرات فنلاند، در آینده کل شهرها، بیمارستان‌ها و کارخانه‏‌ها برای جا به جایی، پردازش و ذخیره حجم گسترده‌ای از داده‌ها به ظرفیت ارائه شده 5G بستگی خواهند داشت. در مطالعه‌ای جدید شرکت نوکیا پیش بینی کرده است کارخانه‌هایی که از 5G استقبال کرده‌اند این امکان را دارند که تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۸ تریلیون دلار به تولید ناخالصی جهانی اضافه کنند. نوکیا اعلام کرد: با وجود چالش‌های اقتصادی که ویروس کرونا به وجود آورده است، رونق جهانی در سرمایه گذاری 5G طی پنج سال آینده شاهد ظهور سرمایه گذاری‌های عظیمی در ارتباط با نسل پنجم ارتباطات تلفنی خواهد بود.

تصویب فناوری 5G در جهان چه تغییراتی را ایجاد می‌کند؟

خانم گابریلا استیف مدیر ارشد استراتژی نوکیا گفت: تصویب 5G به طور قطعی نشان دهنده موفقیت در کسب و کار است. سازمان‌هایی که از ظرفیت 5G استفاده کرده‌اند باید از مزایایی بهره‌مند شوند که فراتر از خدمات شبکه‌ای، سریع‌تر، کارآمدتر و قابل اطمینان‌تر باشد. در این مطالعه با مقایسه 5G در هشت کشور فنلاند، آلمان، انگلیس، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان سعودی تفاوت‌های چشم گیری در این نقاط دیده می‌شود، چرا که اروپا در استقرار 5G از کشور‌های آمریکا و آسیا عقب مانده است. به عنوان مثال، در آمریکا تمام ۴۵درصد شرکت‌ها قصد دارند در سال آینده در فناوری 5G سرمایه گذاری کنند. در فنلاند، رقم مربوطه فقط ۲۹درصد است.

طبق گفته شرکت نوکیا در حال حاضر به رغم افزایش سرمایه گذاری‌های شرکت‌ها، دسترسی به ظرفیت 5G بسیار سخت شده است. مدیر ارشد نوکیا تاکید کرد؛ کل شهر‌ها بیمارستان‌ها و کارخانه‌های آینده به ظرفیت 5G ارائه شده در انتقال، پردازش و ذخیره حجم گسترده‌ای از داده‌ها بستگی خواهند داشت.

شرکت نوکیا

شرکت نوکیا در ادامه افزود: با شیوع بیماری همه گیر کرونا سرمایه گذاری دیجیتال درحال گسترش و رونق گرفتن است به ویژه در بخش‌هایی که تا حد زیادی عقب مانده‌اند. به عنوان نمونه، بیش از یک سوم شرکت‌های فنلاندی ادعا کرده اند که به دلیل شیوع کرونا، سرمایه گذاری‌های خود را در زمینه فناوری و خدمات دیجیتال افزایش داده اند. به طور کلی، با وجود چالش‌های اقتصادی که کرونا به وجود آورده است، با رونق جهانی در سرمایه گذاری 5G، سرمایه گذاری ۷۱ درصد از شرکت‌ها در 5G طی ۵ سال آینده انجام خواهد شد. گفتنی است؛ شرکت نوکیا یک شرکت چند ملیتی مخابرات، فن آوری اطلاعات و الکترونیکی فنلاندی است که در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار