هزینه بالای درمان بیماران کرونایی نیازمند تخصیص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه براساس برآورد‌های صورت گرفته هر بیمار کرونایی حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه به دانشگاه و بیمار تحمیل می‌کند، گفت: بنابراین برون رفت از این بحران و این مساله نیازمند تخصیص بودجه مناسب به دانشگاه علوم پزشکی است.

هزینه بالای درمان بیماران کرونایی نیازمند تخصیص بودجه به دانشگاه علوم پزشکی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  گفت: همچنین با توجه به شیوع کرونا درآمد‌های اختصاصی بسیار کاهش یافته و مخارج درمان و تامین تجهیزات افزایش پیدا کرده است.

او گفت: دانشگاه از نظر تامین نیروی انسانی با کمبود مواجه است و باوجود اینکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از نیرو‌ها بازنشسته شده اند، اما ردیف استخدامی بسیار کمی به دانشگاه اختصاص یافته است.

او بیان کرد: دانشگاه مجبور است این کمبود نیرو را با استخدام نیروی شرکتی و پرداخت حقوق آن‌ها از درآمد اختصاصی دانشگاه برطرف نماید که این مساله کار دانشگاه را مضاعف کرده است.

او با اعلام اینکه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تحت فشار زیادی هستند و حداقل توقعی که دارند دریافت به موقع حقوق و کارانه آنهاست، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تنها موفق به پرداخت تنها ۶ ماه از کارانه پرسنل شده‌ایم و حدود ۶ ماه دیگر هنوز پرداخت نشده است.

او یادآوری کرد: حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه نیز با توجه به فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف آموزشی و تحقیقاتی انجام می‌دهند و با توجه به شرایط موجود باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یادآوری کرد: برطرف شدن تمام این مشکلات و اختصاص بودجه لازم برای ارائه خدمات مطلوب و در خور مردم استان کرمانشاه تنها با حمایت نمایندگان استان و پیگیری‌های مجدانه و دلسوزانه آن‌ها امکان پذیر است.

مرادی ابراز امیدواری کرد از ظرفیت همه نمایندگان برای توسعه برنامه‌های دانشگاه و ارائه خدمات شایسته به مردم استان بهره‌مند شویم.

فوت ۱۱بیمار کرونایی در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته هر ۲ ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا  به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۱۱ نفر اعلام کرد.

مرادی با بیان اینکه از ۱۱ مورد فوت در اثر ابتلا  به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب سه نفر، هرسین ۲نفر، روانسر یک نفر و جوانرود یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته او با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۷۱۰ نفر رسید.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۲۳۵نفر رسید.

مرادی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۷هزار و ۶۲ نفر رسید.

به گفته او اکنون ۵۶۵ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

دانشگاه در بحران‌ها آماده خدمات‌رسانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: دانشگاه همواره در بحران‌ها و شرایط دشوار در حال ارائه خدمت و فعالیت بی وقفه است و مسئولان باید نگاه متفاوت تری نسبت به سایر دانشگاه‌ها به این دانشگاه داشته باشند.

مرادی افزود: علاوه بر بحث آموزش دانشجویان که اکثر آن‌ها پس از دانش آموختگی و متناسب با آموزش‌هایی که دیده اند در بخش‌های مختلف بهداشتی درمانی بکار گیری می‌شوند در حوزه خدمات نیز چهار معاونت توسعه، درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه خدمات و اقدامات قابل توجهی در راستای حفظ و ارتقا بهداشت و سلامت مردم استان صورت می‌گیرد.

او گفت: این خدمات از نقطه صفر مرزی گرفته تا شهر‌ها و مرکز استان بدون وقفه و به صورت ۲۴ ساعته و حتی گا‌ها به صورت اورژانسی به مردم استان ارائه می‌شود.

او اظهار داشت: در بحران‌ها فعالیت ما در بخش‌های مختلف دانشگاه بیشتر خواهد شد و مدیریت و کنترل موارد پیش آمده به حیطه اختیارات دانشگاه افزوده می‌شود و به دنبال آن با مشکلات و کمبود‌هایی نیز مواجه خواهیم شد.

او بیان کرد: در چند سال گذشته بحران‌های زیادی از جمله سیل و زلزله را در استان پشت سر گذاشته ایم و در این میان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام توان خود را در امداد رسانی به مصدومان داشته است.

او یادآوری کرد: همچنین در سال‌های اخیر با تلاش ها‌ی صورت گرفته توانستیم ارائه خدمات و تامین تجهیرات و امکانات لازم بهداشتی درمانی را در سه دوره راهپیمایی اربعین حسینی را به بهترین نحو در استان مدیریت کنیم.

نیاز به همراهی بیشتر مسئولان داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در حال حاضر نیز که با شیوع بیماری کرونا، دانشگاه به صورت اختصاصی درگیر شده است، تمام تلاش من و همکارانم در راستای کنترل بیماری در استان و ارائه خدمات مطلوب به بیماران و تامین تجهیزات بیمارستان‌ها برای درمان آن‌ها است.

مرادی افزود: کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که اگر از سوی دولتمردان و مسئولان همراهی لازم صورت نگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

او گفت: تعداد ۱۵ هزار نیرو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به کار هستند و حدود پنج هزار دانشجو نیز در این دانشگاه اکنون تحصیل می‌کنند.

به گفته او ۱۰۰ گروه آموزشی، ۲ پژوهشکده، تعداد ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیر آموزشی، ۱۴ شبکه بهداشت و درمان و ۹ دانشکده زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارند.

او بیان کرد: این در حالیست که بودجه‌ای که به دانشگاه اختصاص یافته متناسب با هزینه‌ها و نیازمندی‌های دانشگاه نیست و نصف این بودجه نیز باید از طریق درآمد‌های اختصاصی دانشگاه تامین گردد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.