در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصرف گاز کشور معادل تولید ۴ فاز پارس جنوبی است

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت:طبق برآورد‌های انجام شده در این روز‌ها مصرف گاز کشور معادل تولید ۴ فاز پارس جنوبی است و این رقم در زمستان قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

مصرف گاز کشور معادل تولید ۴ فاز پارس جنوبی استمحمد رضا جولایی سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:میانگین مصرف گاز طبیعی در کل کشور تا ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه، ۲۳ مهرماه) در بخش خانگی و تجاری ۳۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

او ادامه داد:مصرف گاز در زمستان با توجه به نیاز مردم به آبگرم افزایش می‌یابد و میانگین مصرف گاز از ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش چند برابری پیدا می‌کند.

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران  افزود:طبق برآورد‌های انجام شده در این روز‌ها مصرف گاز کشور معادل تولید ۴ فاز پارس جنوبی است و این رقم در زمستان قطعا افزایش پیدا خواهد کرد، ولی به طور قطعی نمی‌توان عدد ثابتی را برای آن اعلام کرد زیرا مصرف گاز با توجه با دمای هوا نوسان دارد.


بیشتر بخوانید


جولایی اضافه کرد:در حال حاضر مشکلی در گازرسانی به نیروگاه‌ها وجود ندارد و تحویل گاز به تمام نیروگاه‌های متصل به شبکه به‌طور کامل انجام می‌شود.

او گفت: مقدار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در ابتدای خردادماه امسال ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز بود که با توجه به کاهش دمای هوا، مصرف نیروگاه‌ها و گاز تحویلی به آن‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت گاز ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
یعنی این در امد خیلی بالا برای دولت
آخرین اخبار