مدنی خبرداد؛

ایجاد ۱۰ هزار شغل برای کولبران مناطق مرز نشین

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ طرح در روستا‌های مناطق مرزی اجرایی می‌شود که ۱۰ هزار شغل را برای کولبران در بر میگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید امیرحسین مدنی مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اولین‌نشست تخصصی بررسی راهکار‌های اشتغال کولبران اظهار کرد: ما با دستگاه‌هایی که در جهت رفع مشکل کولبران و ساماندهی آن‌ها فعالیت می‌کنند جلساتی را برگزار کردیم.

او با بیان اینکه این جلسات در راستای یک سو کردن ایده‌ها برای رفع این معضل برگزار شد، گفت: با رویکرد اشتغالزایی دنبال رفع این مشکل تلخ کشور در مناطق روستایی و مرزنشین هستیم.

مدنی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان نهادی که حل مشکل کولبران را به عنوان یک دغدغه محوری خود دنبال می‌کند، بحث اشتغالزایی برای کولبران روستایی استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را در اولویت قرار داد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه در این سه استان ۴۸۲ روستا شناسایی شده است که بخش عمده‌ای از کولبران ساکن این روستا‌ها هستند، گفت: شناسایی ظرفیت‌های این‌روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: این استان‌ها در حوزه آبزی پروری، کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با مدل‌های ستاد اجرایی فرمان امام دارد بحث اشتغالزایی را دنبال می‌کنیم، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ طرح در روستا‌های مرزنشین اجرایی می‌شود که ۱۰ هزار شغل را برای کولبران در بر میگیرد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار ۵۰۰ طرح اشتغالزایی شناسایی شده اند و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، گفت: تاکنون در ۳۳۳ روستا حضور پیدا کرده ایم و در مابقی روستا‌ها تا پایان سال فعالیت‌هایی انجام خواهد گرفت.

مدنی گفت: با راه اندازی ظرفیت اشتغالزایی می‌توانیم در ادامه در خصوص کنترل مرز‌ها با نهاد‌های حاکمیتی تعامل‌هایی داشته باشیم.

او با بیان اینکه جا به جایی کالا‌ها باید به صورت رسمی در کشور انجام شود و دستگاه‌های دولتی و قانون گذار باید پای کار بیایند، گفت: رویداد کاک برکت از ایده‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها برای اشتغالزایی کولبران این مناطق استقبال می‌کند‌

مدنی تصریح کرد: در نهایت شاید این ایده‌ها در قالب طرحی به مجلس شورای اسلامی وارد شود و برای مناطق مفید باشد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون ۱۸۰ ایده مردمی در حوزه اشتغالزایی به رویداد کاک برکت ارسال شده است و این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه همکاری با دستگاه‌ها و نهاد‌ها ایده‌ها افزایش می‌یابند، گفت: در نهایت به چند مدل خوب می‌رسیم که بتوانیم با کمک مجلس و دولت طرح‌های خوبی را در این مناطق اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید

دولت به تنهایی نمی‌تواند پدیده کولبری را رفع کند

فراخوان بنیاد برکت جهت اشتغالزایی برای کولبران استان‌های مرزی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار