در کرمان صورت گرفت؛

بازگشت ۱۰۳۰ هکتار از اراضی به کاربری قبلی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: هزار و ۳۰ هکتار از تغییر کاربری اراضی اعاده به وضع سابق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌ها و راهکار‌های پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی که با حضور معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، گفت: از سال ۹۳ تاکنون، ۵۷۸ هزار و ۶۷۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کرمان مورد تغییر کاربردی قرار گرفته که از این میزان یک هزار و ۳۰ هکتار اعاده به وضع سابق شده است.

او افزود: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده در استان کرمان بالغ بر ۶۴۴ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

قویدل با اشاره به اینکه در مجموع ۷۴۱ پرونده در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در استان کرمان تشکیل شده است، بیان کرد: به منظور اجرای ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، قلع و قمع مستحدثات در یک هزار و ۴۵۲ هکتار از این اراضی انجام شده است.

او گفت: برای اجرای قانون حفظ کاربردی اراضی زراعی و باغی و سایر قوانین مربوطه، ۱۰۱ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر کاربری شناسایی و به شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام شده که در دستور کار ویژه قرار گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، پیگیری اجرای راهکار‌های حقوقی و قضایی در پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و باغی است.

او ضمن قدردانی از مدیران دستگاه‌های مختلف که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش می‌کنند، بیان کرد: همکاری، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف نقش مهمی در بحث پیشگیری از وقوع جرم دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار