ابراز نگرانی لاوروف از ماهیت روابط روسیه با اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود از ماهیت روابط مسکو و بروکسل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای ایتالیایی اش در مسکودرباره ماهیت روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

او گفت: با طرف ایتالیایی درباره تقویت همکاری‌های مشترک و احیای روابط در همه زمینه‌ها به توافق رسیدیم. توافق کردیم کارگروه مشترک برای بررسی چالش‌ها پیش روی دو کشور تشکیل دهیم.

لاوروف در ادامه گفت: درباره ماهیت روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردیم و از نقش ایتالیا در تقویت این روابط قدردانی می‌کنیم. ما همچنین درباره بحران‌ها در اوکراین و قرقیزستان گفتگو کردیم و درباره لزوم پایبندی به توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین به توافق رسیدیم. 

لاوروف افزود: از پایبندی طرف‌های لیبیایی به توافق‌ها در کنفرانس برلین استقبال می‌کنیم. روابط غیردوستانه بین روسیه و اتحادیه اروپا بر روابط دوجانبه ما تاثیر دارد. اتحادیه اروپا زیر فشار آمریکا، روابط دیپلماتیک با روسیه را با اعمال تحریم جایگزین کرده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم گفت: از توافق آتش بس در منطقه قره باغ حمایت می‌کنیم و باید گفتگو‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سر گرفته شود. ما از گفتگو‌های داخلی در بلاروس حمایت می‌کنیم و نگران متوسل شدن نیرو‌های پلیس به خشونت علیه تظاهرکنندگان هستیم. ما از حل سیاسی بحران بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال می‌کنیم و خواستار از سرگیری گفتگو‌ها بین دو کشور در چارچوب گروه مینسک هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار