استقبال رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی از اسرای آزاد شده

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن و سخنگوی انصارالله از اسرا و مجروحانی که امروز به یمن بازگشتند، استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن در سوئد و سخنگوی انصارالله اعلام کرد که ۲۴۰ نفر از  اسرای یمنی در بند عربستان  به یمن بازگشتند که در بین افراد بازگشته برخی زخمی بودند و برای مداوا به بیمارستان‌های عمان  منتقل شدند.

او با اشاره به اینکه سازمان ملل طبق توافق انجام شده اسرا را بازنگردانده بود، گفت: تشکر می‌کنم از سلطنت عمان به خاطر تلاش‌های انسان دوستانه‌ای که برای مردم یمن انجام داد.

محمد عبدالسلام افزود: بازگشت اسرا و مجروحان عزیز به وطن پس از انتظاری طولانی به دلیل جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی را تبریک می‌گوئیم.

او تاکید کرد: مجروحان عزیزترین دارایی خود را در راه دفاع از وطن هزینه کردند. از نهاد‌های مسئول می‌خواهیم تا توجه ویژه‌ای که در خور فداکاری‌های این بزرگواران باشد به آن‌ها داشته باشند.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تصریح کرد: در این روز به یادماندنی بازگشت مجروحین را جشن می‌گیریم و از همه کسانی که در این راستا کمک کردند تشکر می‌کنیم.

او در پایان گفت: به زودی محاصره فرودگاه صنعا لغو خواهد شد و فعالیت فرودگاه به روند عادی خود بازخواهد گشت. از خدای متعال می‌خواهیم تا مجروحان عزیز را شفای عاجل عنایت فرماید.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به آزادی دو نظامی آمریکایی در قبال اسرای یمنی گفت: واشنگتن از آزادی شهروندان آمریکایی در یمن استقبال می‌کند.

رابرت اوبراین افزود: خالصانه از سلطان عمان و پادشاه عربستان به خاطر تلاش هایشان برای آزادی این شهروندان سپاسگزاریم.

پیش از این روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کرده بود که انصارالله یمن روز چهارشنبه دو شهروند آمریکایی اسیر را در ازای بازگشت بیش از ۲۰۰ نفر از افراد منتسب به این گروه به کشورشان آزاد کرده است.

مقام‌های آمریکایی و عربستانی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال مدعی شدند که دو آمریکایی دربند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک فروند هواپیمای حامل صد‌ها نفر از اعضای انصارالله در یمن فرود آمده است. پس از آن و بر اساس تبادل، هواپیمای متعلق به نیروی هوایی عمان، «سندرا لولی» و «میکائیل گیدادا»، دو شهروند آمریکایی و جسد «بیلال فتین» یک آمریکایی دیگر را از شهر «صنعا» خارج کرده است.

منابع آمریکایی مدعی‌اند که حضور «لولی» در یمن به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه بوده و «گیدادا» هم در کشور جنگ زده یمن به تجارت مشغول بوده است!

ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان در سایه حمایت‌های متعدد کشور‌های غربی از جمله آمریکا، یورش به یمن را در فروردین سال  ۹۴ آغاز کرد. در پی این جنگ زیرساخت‌های یمن به طور کلی نابود شده و این کشور با مشکلات متعددی در حوزه بهداشتی و تامین غذا مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار