جمع‌آوری ۱۱ کالای فاقد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال، ۱۱ کالای فاقد علامت استاندارد در استان چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری کالای فاقد علامت استانداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالله نظری مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، ۱۱ نوع کالای فاقد علامت استاندارد و یک مورد جعل این نشانه، در استان شناسایی، جمع‌آوری و توزیع کنندگان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با اشاره به انجام بیش از ۷۱۷ بازرسی از مراکز عرضه استان توسط مأموران این اداره نظارتی، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها، علاوه بر شناسایی کالا‌های فاقد نشان استاندارد، از محصولات دارای علامت استاندارد نیز نمونه‌برداری و در آزمایشگاه‌های تخصصی مورد آزمون قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


نظری افزود: در حال حاضر ۷۰۰ استاندارد ملی توسط این استان تدوین و به عنوان نقشه راه در اختیار علاقمندان و ذینفعان قرار گرفت.

او اضافه کرد: تاکنون برای بیش از ۸۵ درصد از ۵۷۰ فرآورده تولیدی استان که مشمول رعایت استاندارد‌های اجباری و تحت پوشش این اداره کل هستند، پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

نظری از مردم خواست: در صورت مشاهده کالای مشکوک و غیر استاندارد با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ اطلاع دهند تا توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار