درخواست کانادا از ترکیه برای ورود نکردن به مناقشه قره‌باغ

وزیر امور خارجه کانادا از مقامات ترکیه‌ای خواست که در مناقشه قره‌باغ وارد نشوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوآ فیلیپ شامپاین» وزیر امور خارجه کانادا، در حاشیه سفر به وین، به خبرگزاری فرانسه گفت کانادا از ترکیه خواسته است خارج از مناقشه قره باغ بماند.

وزیر امور خارجه کانادا که به تازگی به مولود چاوش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود اطلاع داده است که اوتاوا صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق در می‌آورد، اضافه کرد: ”من به همتای ترکیه‌ای خود گفتم که وارد این مناقشه نشوند“.

کانادا در حالی تصمیم به تعلیق صادرات اسلحه به ترکیه گرفته است که تحقیقاتی درباره تحویل تسلیحات کانادایی از سوی ترکیه به جمهوری آذربایجان در جریان است.

فرانسوآ فیلیپ شامپاین همچنین گفت: ”طرف‌های خارجی باید از مداخله در این مناقشه پرهیز نمایند، زیرا چنین امری مانع از تحقق آتش بس می‌شود. همه ما باید تلاش کنیم طرفین بر سر میز مذاکره بیایند“.

ترکیه از زمان آغاز درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز ۲۷ سپتامبر، جانب جمهوری آذربایجان را گرفته است. ترکیه تلاش می‌کند خود را به همراه روسیه که دارای پیمان نظامی با ارمنستان است، به عنوان میانجیگر این مناقشه نشان دهد. آنکارا روز سه شنبه اعلام کرد وقت آن رسیده است که ساز و کار جدیدی برای حل مسئله قره باغ پیدا شود و گفتگو‌های چهارجانبه با حضور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار