در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فیلمنامه‌نویسی؛ آخرین حلقه مسدود شده سینما در دوران کرونا

مهدی سجاده‌چی درباره وضعیت معیشتی و کاری اعضای انجمن فیلمنامه نویسان سینما در دوران کرونا توضیح داد.

مهدی سجاده چی رئیس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان، درباره وضعیت معیشتی و کاری اعضای این انجمن در دوران کرونا، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فیلمنامه‌نویسی احتمالاً آخرین حلقه مسدود شده سینما باشد. اگر فرض کنیم سینما با نگارش شروع می‌شود و سپس با تولید و توزیع به پایان می‌رسد، در حال حاضر توزیع تقریباً مسدود شده است. تولید ادامه دارد ولی از آنجا که منطق توزیع وجود ندارد، تولیدات هم تمام می‌شوند. آن موقع است که آخرین دوره سرمایه گذاری برای فیلمنامه نیز فرا می‌رسد.

او افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا، هنوز بازار سفارش‌ فیلمنامه فعال است. البته تعدادی از اعضای کانون زیاد، برخی کمتر و تعدادی دیر به دیر کار می‌کنند که در حقیقت تقسیم مساوات نشده است؛ در کل سرمایه‌گذاران هنوز به آنجا نرسیده‌اند که از هزینه‌ای که قرار است خرج فیلمنامه شود صرف نظر کنند. خوشبختانه روند کاری ما کم و بیش ادامه دارد.

سجاده‌چی عنوان کرد: درست است که سختی شرایط زندگی فیلمنامه‌نویسان مانند بقیه مردم بیشتر شده؛ اما کماکان بازار فیلمنامه شبیه سال گذشته پیش می‌رود و تفاوت عمده‌ای نکرده است. به نظر می‌آید اگر ماجرای ویروس کرونا و تبعات منفی آن ادامه پیدا کند، بر اساس منطق هزینه و فایده، حلقه فیلمنامه هم از ماجرای سینما جدا می‌شود و مشکلات فراوانی دامن اعضای این کانون را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار