علت ورشکستگی کارخانه آساک دوچرخه قوچان چه بود؟

سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان در مورد ورشکستگی کارخانه ای که ماهانه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید داشت توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قلیچی سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان گفت:کارخانه آساک دوچرخه قوچان یکی از کارخانه‌های تولید دوچرخه است که تا پیش از این به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید خاورمیانه از آن یاد می‌شد، اما متأسفانه این کارخانه در سال ۱۳۸۳ و پس از واگذاری به بخش خصوصی ناگهان چرخ تولید آن با توقف همراه شد.آنچه در این کارخانه خاک می‌خورد روزگاری با تولیدات میلیونیش از بزرگترین‌های صنعت در خاورمیانه و این کارخانه با قدمت ۳۰ سال، روزی ابر صنعت کشور بود.

قلیچی با اشاره به  بدهی کارخانه آساک  دوچرخه ادامه داد: بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط بدهی کارگری داشت و ۲۰۰ نفر کارگر در آستانه اخراج قرار گرفتند، همچنین بدهی این کارخانه بدهی‌های بانکی بود که از بانک وام گرفته شده، اما در کارخانه هزینه نشد.

او ادامه داد: کارخانه آساک در سال ۱۳۶۲ برای شروع فروش سهام اقدام کرد که قرار بود در مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان در سال ۳۰۰ هزار دوچرخه تولید شود، در آن زمان ۲۲۰ کارگر مستقیما در این کارخانه مشغول به کار بودند.

 سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان با اشاره به اینکه ما توانایی صادرات به تمامی کشور‌ها را داریم، بیان کرد: در این یک ماه ۳ هزار دوچرخه پیش فروش داریم همچنین ما در سال ۳۰۰هزار دوچرخه می‌توانیم تولید کنیم.

سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان بیان کرد: سوء مدیریت علت ورشکستگی کارخانه آساک بود که ماهانه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید داشت.

او افزود: در حال حاضر در این واحد تولیدی ۳۲ نوع دوچرخه در رنج قیمتی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تولید می‌شود که در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

سرپرست کارخانه آساک دوچرخه قوچان گفت: قرار است به زودی خط تولید موتور برقی در این کارخانه راه اندازی شود. همچنین بالغ بر ۶۰۰ نفر نیرو در سه شیفت کاری مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.