قیمت مرغ در هندیجان پر کشید/ مردم مرغ را هم از سفره حذف کنند؟

قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز امروز در شهرستان هندیجان به ۲۵ هزار تومان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرغ یکی از موادغذایی در دسترس، پرمصرف و با قیمت مناسب بود که طرفداران زیادی بین مردم دارد، اما چند روزی است که افزایش قیمت آن سبب نارضایتی مردم شده است.

یکی از شهروندان هندیجان در تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت: امروز برای خرید مرغ به بازار رفتم، اما با دیدن قیمت زیادی که اعلام شده بود تعجب کردم، همه فروشگاه‌های عرضه مرغ کشتار روز را با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان می‌فروختند.

او افزود: چاره‌ای جز خرید نداشتم و از نظر وزن، کوچکترین مرغ را انتخاب کرده و در حالی که وزن آن کمتر از ۲ کیلوگرم بود، ۴۶ هزار تومان یعنی مبلغی بیش از یارانه هر ماه پرداخت کردم، این در حالی است که از روز‌های گذشته قیمت آن در حال افزایش است و هیچ نظارتی بر بازار نمی‌شود، از طریق سامانه شکایات مردمی سازمان صمت هم اقدام کردم، ولی بی نتیجه بود.

یکی دیگر از شهروندان بیان داشت: من تحت پوشش کمیته امداد هستم و توانایی کار کردن و کسب درآمد ندارم، ۵ فرزند دارم که برای تامین مایجتاج اولیه آن‌ها مشکلات زیادی دارم، از مصرف گوشت قرمز به دلیل قیمت بسیار زیاد آن محروم هستیم و تنها دلخوشی ما مصرف مرغ آن هم به مقدار کم بود، ولی وقتی با قیمت مرغ هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان مواجه شدم و توان خرید نداشتم، دست خالی به خانه بازگشتم و مقابل فرزندانم شرمنده شدم، مرغ که جزو کالا‌های تحریمی نیست و به وفور در کشور و استان خوزستان و مرغداری‌های هندیجان تولید می‌شود. اما چرا مسئولان برای ثبات قیمت‌ها چاره اندیشی نمی‌کنند؟

افزایش لحظه‌ای و بی رویه قیمت‌ها نه تنها در کالا‌های وارداتی، بلکه در کالا‌های تولید داخل نیز طی ماه‌های اخیر سبب نارضایتی مردم و فشار زیاد اقتصادی به اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر کم درآمد شده است و برای خرید کالا‌ها و موادغذایی اولیه نیز با مشکل مواجه شده اند. انتظار می‌رود مسئولان شرایط را درک کنند و برای ساماندهی قیمت‌ها در بازار وارد عمل شوند، چراکه قیمت کالاهایی که جزو اقلام وارداتی نیست، با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است و ثباتی در بازار به چشم نمی خورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار