مقایسه خودرو؛

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو رنو کولیوس و کیا سورنتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو کولیوس با کیا سورنتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رنو کولیوس:

رنو کولیوس در نسل جدید دستخوش تغییرات گسترده‌ای در ظاهر و باطن شده و با امکانات رفاهی قابل قبول به بازار ایران وارد شده است. این شاسی بلند اندازه متوسط از یک موتور ۲.۵ لیتری ۱۷۱ اسب بخاری بهره برده که با جعبه دنده CVT XTRONIC شش سرعته آن هماهنگی خوبی دارد.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

کولیوس که شباهت‌های زیادی با برادر کوچک خود یعنی تالیزمان دارد، سواری نرم و راحتی برای سرنشینان فراهم می‌کند. قابلیت انتخاب بین ۳ حالت دیفرانسیل، ویژگی‌های آفرود و مصرف سوخت مناسب، کولیوس را به شاسی بلندی مناسب در میان رقبا تبدیل کرده اند.

از جمله امکانات آن می توان به  سانروف برقى پانورامیک، سیستم هشدار دهنده نقاط کور، فرمان دور چرم، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، TFT کیلومتر شمار فول دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هواى سرنشینان عقب، جاسیگارى و فندک، کنسول مرکزى متحرک به صورت کشویى، جا لیوانى خنک شونده، ترمز دستى الکترونیکى و داشبورد با چراغ روشنایى است.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

دیگر مشخصات این خودرو شامل صندلى هاى چرمى، پشت سرى قابل تنظیم براى صندلى هاى جلو و عقب، صندلى هاى تاشوى عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول، ISOFIX امکان اتصال صندلى کودک، ۲ عدد جا لیوانى صندلى هاى عقب، چراغ روشنایى رودرى هاى جلو و عقب، چراغ روشنایى محفظه وسط ، صندلى هاى ردیف جلو برقى گرم شونده و خنک شونده، صندلى راننده با تنظیم گودى کمر، شیشه بالابر جلو و عقب برقى است.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

معرفی کیا سورنتو:

سورنتو ۲۰۰۸ اولین مدل از  محصول کیا بود که وارد ایران شد و در همان ابتدا با توجه حضور رقبایی نظیر سانتافه با سابقه با استقبال روبرو شد. مالکین این مدل از خودرو هنوز هم از ویژگی‌ها و قدرت موتور این شاسی بلند راضی هستند. اما در سال ۲۰۱۰ نسخه جدید سورنتو با ظاهری جسور و جذاب و تا حدودی شبیه به محصولات ژاپنی وارد بازار ایران شد.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

۳ سال بعد بود که نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۱۰ سورنتو توسط نمایندگی کیا در ایران وارد کشور شد که با توجه تغییرات صورت گرفته در چراغ‌های عقب و جلو و بروز رسانی داخل کابین مورد توجه قرار گرفت. اما همان سال‌ها ورود خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع اعلام شد و تعداد محدودی از این مدل وارد کشور شد.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار یا دستی، رینگ‌های ۱۷ اینچی، شیشه‌های عقب ضد نور خورشید، روشن شدن دستگیره‌ها هنگام نزدیک شدن به خودرو ، تزئینات LED در داخل ، سیستم start/stop (روشن شدن موتور به کمک دکمه) ، سیستم keyless entry (باز و بسته شدن خودکار در‌ها هنگام نزدیک شدن به خودرو) ، محفظه بار در زیر صندوق عقب، سیستم HAC (سیستم کمکی خودرو در سربالایی) - چرخش چراغ‌های جلو در پیچ‌ها و پشت سری‌های فعال شونده اشاره کرد.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به روکش چرمی ، کروز کنترل ، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، دوربین عقب، چراغ‌های زنون، سقف پانوراما،گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو (پشتی و کفه صندلی) و گرمکن صندلی‌های عقب (تن‌ها در کفی صندلی) ، صفحه سوپرویژن ، جمع شدن آینه‌ها به صورت برقی و سیستم ESP است.

مقایسه رنو کولیوس با کیا سورنتو + مشخصات فنی

خودرو
رنو کولیوس جدید کیا سورنتو
کشور سازنده
فرانسه کره جنوبی
سال (طراحی)
2017 2013
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2488سی سی 3470سی سی
حداکثر قدرت
170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 277 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 335 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT X-Tronic 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.8 ثانیه 8.5 ثانیه
حداکثر سرعت
199 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1607 کیلوگرم 1639 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4673 طول - 2063 عرض - 1678 ارتفاع 4685 طول - 1885 عرض - 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2705 میلیمتر 2700 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.3 لیتر در هر صد کیلومتر 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 64 لیتر
ترمز و پایداری
(Hill Assist) سيستم كنترل پايدارى به همراه سيستم كمك به شروع حركت در سر بالايى – ABS - EBA - ESP - HSA ABS - EBD - ESS - ESC - DBC - VSM
کیسه هوا
كيسه هواى ايمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب (6 عدد) کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
مانيتور لمسى 8.7 اينچى - رنو R-LINK سيستم ناوبرى - به همراه 13 عدد بلندگو BOSE سيستم صوتى حرفه اى - بلوتوث و دكمه فرمان صوتى روى غربيلك فرمان سیستم صوتی باقابلیت پخش CD و MP3 - دکمه های کنترلی روی فرمان - ورودی iPod و USB و AUX - صفحه نمایش 7 اینچی - نویگیشن به صورت سفارشی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار