در صحن علنی امروز؛

نمایندگان با استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران موافقت کردند

نمایندگان در صحن علنی با استفساریه مجلس درباره تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران موافقت کردند.

نمایندگان با استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران موافقت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز با استفساریه مجلس درباره تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز درباره طرح استفساریه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اظهار کرد: بر اساس قانون ماده ۸۷ قانون ایثارگران و برنامه ششم، قرار بود کسانی که به صورت شرکتی و غیره در خدمت دستگاه اجرایی بودند، به استخدام رسمی در بیایند. ما در مجلس دهم نیز چندین بار پیگیری کردیم، اما شورای نگهبان ایراد بار مالی می‌گرفت.

او ادامه داد: اخیراً با شورای نگهبان به توافق و جمع‌بندی رسیدیم که تمام ایثارگرانی که در دستگاه‌های اجرایی به صورت شرکتی یا کار معین یا پیمانی هستند، تا پیش از آغاز برنامه ششم به صورت استخدام رسمی در بیایند. در نتیجه مخالفت شورای نگهبان برای مشمولان برنامه ششم به بعد به جهت وجود بار مالی بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: یک تساهل و تسامح در نوع قانون‌گذاری به وجود آمد و هیچ راهی وجود نداشت، زیرا باید نظر شورای نگهبان را تأمین می‌کردیم. همه راهکارها بررسی شده است تا مجلس موفق شود در چارچوب قانون، نظر مثبت شورای نگهبان را بگیرد؛ زیرا دیوان عدالت اداری حکم داده که به کارگیری و تبدیل وضعیت‌ها ملغی شود.

حاجی بابایی یادآور شد: با این مصوبه، حکم دیوان عدالت اداری ملغی می‌شود و همه افراد در قانون پنج‌ساله برنامه پنجم و پیش از آن استخدام می‌شوند؛ برای کسانی که پس از برنامه ششم هستند، در قانون بودجه به شکل دیگری با موافقت نمایندگان برنامه ریزی خواهیم کرد.

موضوع استفساریه به شرح زیر است:

«آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی (پیمانکاری) به رسمی‌قطعی و قراردادی به رسمی‌قطعی و قراردادمعین به رسمی‌قطعی و پیمانی به رسمی‌قطعی و رسمی به رسمی‌قطعی مقرر در تبصره (۱) بند «ذ» ماده (۸۷) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان حداکثر پس از سه ماه توسط دستگاه محل خدمت به رسمی قطعی، دائم، ثابت و سایر عناوین مشابه می‌باشد که قبل و بعد از تصویب قانون برنامه ششم خارج از سهمیه استخدامی و بدون آزمون جذب دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شده یا می‌شوند نیز شامل تمامی مشمولان ماده (۲۱) قانون ایثارگران (اعم از خانواده شهدا، همسر و فرزندان شهدا، خواهر و برادر شهید، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالای یکسال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) به بالا و فرزندان جانبازن زیر بیست‌وپنج درصد (۲۵%) و رزمندگان با حداقل ۶ماه حضور داوطلبانه و همسر و فرزندان آنان) می‌گردد؟

پاسخ: بلی.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
من کارمند پیمانی بنیاد شهید هستم و هنوز خود بنیاد شهید هیچ گونه بخشنامه ایی به ادارات خودش نداده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام همسرم ۱۳ساله در دانشگاه پیام نور ددور از شهرمون نقطه صفر مرزی که بدترین آب و هوا وحتی یک دکتر اطفال نداره که بچمو مریض بشه باید نه ساعت بریم تا به مرکز استان برسیم با هزار بدبختی زندگی می کنیم برادر من جانباز و آزاده است کارشان ستودنی وغیره جبران است اما بقیه چی .مگه بقیه جز همین ملت نیستند افغانی هستند .مسولیت محترم تا کی تبعیض ولی عدالتی حق زن و بچه ی شرکتی ها رو به شرکت میدهید از خدا بترسید همه ی ما تو یک وجب جا میرسم .آن ونفرین زن و بچه هامون رو دنبالتون دارین عدالت علی ع کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پس بقیه مردم آدم نیستند من که ۱۷ سال است شرکتی توی اداره برق کار می کنم پس چی من نه فزند شهیدم نه خانواده شهید باید بروم بمیرم چرا یک فکری به حال بقیه مردم نمی کنید همه که خانواده شهید جانباز آزاده وایثار گرنیستند اونها چکار کنند جواب بدهید
آخرین اخبار