یکهزار واحد گلخانه در ایرانشهر به زیر کشت خیار رفت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در قالب بیش از یکهزار واحد گلخانه به کشت خیار اختصاص یافته است.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر ادر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کشاورزان این شهرستان به دلیل وجود شرایط مناسب آب و هوایی کشت محصول خیار گلخانه‌ای را از اوایل مهرماه آغاز کردند.

او افزود: در هر متر مربع از گلخانه‌ها حدود ١٨تا ٢۵ کیلوگرم و در فضای باز حدود پنج کیلوگرم خیار تولید می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر تولید خارج از فصل، امکان کنترل عوامل محیطی، امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی، کنترل آفات و بیماری‌ها، مصرف کمتر آب، راندمان بالای تولید، دوام محصول پس از برداشت، قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل را از مزایای کشت گلخانه‌ای خیار عنوان کرد.

او با اشاره به مصرف بهینه آب در کشت‌های گلخانه‌ای اظهارداشت: مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم خیار در فضای باز بیش‌از ۶٧٠ لیتر و در فضای گلخانه‌ای ۵٠ لیتر است.

فیاضی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ١٠ هزار تن خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر تولید و روانه بازار مصرف شود.

او با بیان اینکه در هر هکتار گلخانه حدود ١٧٠ تن خیار برداشت و در فضای باز حدود ۵٠ تن برداشت می‌شود افزود: خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال ١٣٧٨ در نیم هکتار آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران از محصولات غیر فصل و سوددهی بالای آن سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان سال به سال افزایش یافت.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان از جمله مناطق مستعد کشاورزی است که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی آن محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.