حجت الاسلام سلیمی در صحن علنی:

مجلس فقط به کلیات معاهدات رأی می‌دهد/ رئیس جمهور بر چه اساسی ۱۲۰ میلیارد به یک دانشگاه داده‌ است؟

نماینده محلات گفت: مجلس با معاهدات به صورت کلی موافقت می‌کند، آیا اجازه می‌دهند این ماده‌ها را ماده به ماده بررسی و اصلاح کنیم؟

مجلس فقط به کلیات معاهدات رأی می‌دهد/ رئیس جمهور بر چه اساسی ۱۲۰ میلیارد به یک دانشگاه داده‌ است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ مهر) و در جریان بررسی لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس گفت:  مجلس با این معاهدات به صورت کلی موافقت می‌کند، آیا اجازه می‌دهند این ماده‌ها را ماده به ماده بررسی و اصلاح کنیم؟ این روش متأسفانه از مجالس قبل باقی مانده است.

او ادامه داد: برجام را هم با همین روش در عرض ۲۰ دقیقه تصویب کردند و گفتند این اختیار از آن شما نیست و شما فقط بگویید با کلیت موافق هستید یا مخالف! بعد گفتند در معاهدات وارد جزئیات می‌شویم و سر مجلس به همین صورت کلاه رفت و این مشکلات را می‌بینید که قرارداد برجام نه‌تنها سیب و گلابی نداد، مسائل دیگری هم داشت.

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار کرد: به هیچ وجه در این معاهده سازوکار حل اختلاف‌ها گفته نشده است و اگر به هر دلیلی اختلاف ایجاد شد، چگونه باید این اختلاف حل شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ترجمه‌ای که از وزارت امور خارجه و دولت به مجلس آمد، اشتباه بود و چندین بار ترجمه‌ها تغییر کرد؛ ولی متاسفانه باز هم ترجمه اشتباه بود. آیا هنوز در مجلس، مرکز پژوهش‌ها یا هر سازمان دیگری ورود نکرده است که این ترجمه‌ها در موافقتنامه‌ها صحیح است یا نه؟

او افزود: چرا باید به این دولتی که بار‌ها و بار‌ها نشان داده است به هر کیفیت غیر قابل اعتماد است، اعتماد کنیم؟ هر کدام از نمایندگان ترجمه این معاهده را تطبیق داده اند، اعلام کنند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: آیا واقعاً اولویت کشور این موافقتنامه است؟ مشکل کشور بی عملی و حاشیه سازی دولت است؛ برخی آقایانی که از سیل می‌ترسند، همان‌هایی که سیل گرانی، بیکاری و بی اعتمادی را راه انداخته‌اند.

او گفت: نمی‌دانند مردم چقدر تحت فشارند و از پشت شیشه‌های ماشین نظرسنجی می‌کنند. آقایان بر چه اساسی بذل و بخشش‌های بی اساس می‌کنند؟ اصل ۵۲ قانون اساسی می‌گوید بودجه باید به مجلس بیاید؛ آقای رئیس جمهور بر چه اساسی ۱۲۰ میلیارد به یک دانشگاه داده‌اند؟ این تنخواه دست آقای رئیس جمهور چه مقدار است؟ روابط عمومی دولت می‌گوید آقای رئیس‌جمهور هر هفته چنین کاری انجام می‌دهد. آقای رئیس جمهور بر چه اساسی این مبلغ را هر هفته بخشش می‌کند؟

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: هرگونه تغییر در ارقام بودجه تابع مقادیر مقرر در قانون خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: داماد رئیس جمهور چه مسئولیتی دارد که نمایندگان را تهدید می‌کند؛ این داماد سرخانه چه مسئولیتی دارد؟

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار