باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حالا که تحریم‌ها تمام شد، کدام تسلیحات ایرانی صادر می‌شوند؟

صادرات تسلیحات بومی یکی از فرصت های کشورمان برای کسب درآمدهای ارزی است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۷ مهرماه ۹۹ یا ۱۸ اکتبر روزی است که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های تسلیحاتی ایران که از سال ۱۳۸۹ علیه کشورمان کلید خورده بود و با برجام تمدید شد، به پایان رسید. این یعنی ایران از ۲۷ مهرماه قادر است تا هر گونه تسلیحات و تجهیزات نظامی را صادر و یا وارد کند. بامداد دیروز ۲۷ مهرماه ۹۹ نیز وزارت خارجه کشورمان مواضع خود درباره پایان تحریم‌های تسلیحاتی و ممنوعیت سفر تعدادی از شهروندان و مسئولان نظامی کشور را در بیانیه‌ای صادر کرد.  

صادرات تسلیحات ایرانی

در این بیانیه آمده است که از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هر گونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس نیاز‌های دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.

این بند از بیانیه ایران به این معناست که ایران دیگر محدودیت‌های سابق را ندارد و با آزادی عمل می‌تواند به همه نیاز‌های خود در حوزه تسلیحاتی دست پیداکند و یا تجهیزات مورد نیاز سایر کشور‌ها را صادر کند.

صادرات تسلیحات ایرانی

ایران یک قدرت تجهیزاتی و تسلیحاتی در جهان امروز

ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از کشور‌های بزرگ در حوزه خرید تسلیحات و تجهیزات از آمریکا و سایر کشور‌ها بود. اما با پیروزی انقلاب اسلامی غرب دیگر به ایران سلاح و تجهیزات نمی‌فروخت و ایران از نظر خدمات مستشاری و فنی از سوی غرب تامین نمی‌شد. چندی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که رژیم بعثی به ایران حمله کرد  و ایران با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه شد.  

صادرات تسلیحات ایرانی

مسئولان دفاعی که نمی‌توانستند جبهه‌های جنگ را از تجهیزات خالی بگذارند، شروع به ساخت تجهیزات و تسلیحات موردنیاز خود در صنایع دفاعی کشورمان کردند. ایران با خودکفایی در سال‌های جنگ تحمیلی نه تنها نیاز‌های خود در دوران دفاع مقدس را تامین کرد، بلکه صنایع ساخت تجهیزات و تسلیحات بومی خود را نیز پایه ریزی کرد. همین فعالیت‌ها باعث شد تا پیشرفته‌ترین تجهیزات مانند انواع تانک، جنگنده، سلاح‌های انفرادی، تسلیحات ضد زره، موشک‌های مختلف و سایر تجهیزات و تسلیحات در صنایع بومی کشورمان طراحی و ساخته شود.

صادرات تسلیحات ایرانی

نیرو‌های مسلح ایران در حوزه دریایی هم تجهیزاتی مانند زیردریایی‌های فاتح و غدیر و ناوشکن‌های سهند و جماران را به سبد تجهیزات و محصولات دفاعی خود اضافه کرده‌اند. ما در حوزه پدافندی نیز همین شرایط را داریم به نحوی که توانسته‌ایم رادار‌های ملی در برد‌های مختلف و سامانه‌های بومی مانند باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد را برای دفاع از کشورمان در اختیار داشته باشیم. حوزه موشکی ایران نیز بسیار قدرتمند است به نحوی که ایران اکنون جزو قدرت‌های موشکی جهان به شمار می‌رود و موشک‌هایی با برد‌های ۲ هزار کیلومتر را به راحتی ساخته و استفاده می‌کند.

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران چه مزایایی برای ایران دارد؟

آمریکا در سال‌های اخیر به ویژه پس از خروج از برجام سعی کرد تا تحریم‌هایی که ایران توانسته بود با توافق برجام از بخشی از آن‌ها رهایی پیدا کند را با فشار دوباره علیه کشورمان اعمال کند؛ اما ایران توانست با استفاده از دیپلماسی فعال و ادله حقوق بین الملل در برابر این فشار‌ها مقاومت کند و آمریکا را کم کم به زانو در بیاورد. البته ناکامی آمریکا در این موضوع بسیار واضح و مشهود است؛ چراکه چند وقت قبل که طرح بازگرداندن قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران جدی شده بود، اعضای شورای امنیت با آن مخالفت کردند و این طرح ناکام ماند.

صادرات تسلیحات ایرانی

لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که روز ۲۷ مهرماه محقق شد بیش از اینکه راه ایران را برای خرید تجهیزات و تسلیحات باز کند، این امکان را به ایران می‌دهد تا با استفاده از این شرایط دستاورد‌هایی که در سال‌های تحریم به دست آورده را به کشور‌های دوست و هم پیمان خود صادر کند.

صادرات تسلیحات ایرانی

ایران در سال‌های اخیر در حوزه‌های دریایی، زمینی، پدافندی و هوایی به دستاورد‌های خوبی دست پیداکرده است. زیردریایی‌های غدیر و فاتح، خودروهای تاکتیکی طوفان و رعد، جنگنده‌های کوثر و یاسین، رادار‌های قدیر و آرش، سامانه‌های پدافندی باور ۳۷۳ و سوم خرداد و انواع موشک‌های بالستیک کوتاه برد، میان برد و بلندبرد تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های ایران در حوزه دفاعی است.

آیا تسلیحات ایرانی به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کنند؟

حال که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران در تمام حوزه ها برداشته شده ایران باید نیم نگاهی هم به صادرات محصولات خود داشته باشد. چراکه ایران می تواند بخشی از تجهیزات مورد نیاز کشورهای منطقه ای و سایر کشورهای دوست خود را از طریق صادرات تامین کند. 

صادرات تسلیحات ایرانی

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس در دوران کنونی گفت: هدف ما استفاده از تجربه بسیار مهم دفاع مقدس در حوزه تسلیح، تجهیز و آمادگی نیرو‌های مسلح است. این حق ماست که مانند همه کشور‌های دنیا نیاز‌های خود را تامین کنیم و آنچه دیگران نیاز دارند را از طریق صادرات برای آن‌ها تامین کنیم و یاوه گویی‌های ترامپ بر فعالیت صنایع دفاعی ما تاثیر ندارد و علاوه بر تامین نیاز‌های خود برخی از تسلیحات و تجهیزات را هم صادر کنیم. ما در حوزه تسلیحاتی و تجهیزاتی حتما نگاهی به صادرات خواهیم داشت و در صورت نیاز به دیگر محصولات دفاعی، آن‌ها را از طریق دوستان خودمان تامین خواهیم کرد.

صادرات تسلیحات ایرانی

حضور ۳ روزه رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در ایران شاید برای خرید تسلیحات دفاعی

عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان صبح دیروز یکشنبه  ۲۷ مهرماه ۹۹ وارد ایران شد تا در سفری ۳ روزه با مقامات نظامی و سیاسی ایران ملاقات داشته باشد. به نظر می رسد یکی از بخش های این سفر خرید تجهیزات و تسلیحات برای بخش های نظامی و دفاعی افغانستان از ایران باشد. 

صادرات تسلیحات ایرانی

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران گفت که با توجه به اینکه ایران اکنون از تحریم تسلیحاتی خارج شده است، یکی از مشتری‌های تسلیحات برای بازسازی ارتش کشورش، افغانستان است و می‌توان گفت که کابل در صدد انعقاد قراداد‌هایی با جمهوری اسلامی است تا از این فرصت برای بازسازی ارتش خود برای حفظ امنیت افغانستان استفاده کند.

صادرات تسلیحات ایرانی

موضع مقامات ایرانی درباره خودکفایی در ساخت تجهیزات موردنیاز 

مقامات نظامی ایران در مواضع خود همواره بر نگاه به داخل و استفاده از توان بومی در ساخت تجهیزات و تسلیحات موردنیاز کشورمان تاکید داشته اند. 

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در آیین افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب و دوره سی و یکم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس آجا که  ۵ مهرماه در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های همه جانبه کشورمان اظهار کرد: امروز شاهد تحریم‌های ظالمانه علیه کشور مان هستیم که البته عبور از آن با فرهنگ مقاومت و ایستادگی به راحتی ممکن است.

صادرات تسلیحات ایرانی

امروز تجهیزات ایران استیجاری و خریداری شده از دیگران نیست؛ این پیشرفت‌ها نتیجه ایستادگی و مقاومت و تحریم‌های دشمنان است؛ زیرا به دلیل تحریم تسلیحاتی ایران مجبور شدیم خودمان تسلیحات مورد نیاز را تولید کنیم.از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم بودیم و اگر این تحریم‌ها نبود، ما به مرحله اراده و تدبیر نمی‌رسیدیم و شاهد پیروزی‌های بزرگ امروز نبودیم.

صادرات تسلیحات ایرانی

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز برخی از کشور‌های منطقه دارای تجهیزات مدرنی، چون جنگنده اف ۳۵ و سامانه‌های پدافندی پیشرفته هستند، اما این تجهیزات برای آنان اقتدار و عزت نیاورده و گا‌ها می‌بینیم که آن‌ها را گاو شیرده خطاب می‌کنند و بیان سران کفر برای آنان این گونه است که می‌گویند این‌ها یک هفته بدون حضور ما قادر به بهره گیری از تجهیزات نیستند. اگرچه ما امروز اف ۳۵ نداریم، اما تجهیزاتمان عاریتی نیست و ما عامل قدرت‌های بزرگ در منطقه نیستیم و توانسته ایم با تدبیر تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم و به مرحله ابتکار و خودکفایی در ساخت تجهیزات مختلف دفاعی دست یابیم و تجهیزاتمان امروز اقتدار آفرین است.

گزارش از: مهدی طلوع وند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
انقدرصلاحهای پیشرفته دردنیا ساخته اند که اینها خریدارندارد مگراینکه مجانی بدن کشورهای فقیر بی پول یابراخودایران خوبه ازش نگهداری کنند براروزمبادا اگررقیب نداشته باشدوباید برامدتی تعطیلش کرد بجاش اهن الات ساختمانی تولید کنند برابیخانمانها کشوری صلاح میسازدکه ملتش بینیاز ازخانه مسکن باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
خداروشکر اجازه رای دادنو غیر فعال کردین
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۹:۵۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
صادرات خیلی خوبه اما تمامی موشک‌ها یا هر سلاح دیگر باید مجهز برد انفجاری باشد که نتوانند انرا بازسازی یا روش انرا بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
فقط فرقون تو ایران درست میشه اون هم از خارج لاستیکش هم وابسته مواد اولیه نداریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اگه موظوع فیلتر تلگرام به تحریم تسلیحاتی هست رفع فیلترش کنید مردم اذیت نکنید مردم 1400 بهتون رای میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
صادرات که نه ولی می شود باطوم و گاز اشک آور و آسپری فلفل و ماشین آب پاش وارد کرد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
تمام محصولات دفاعی و جنگی ما همشون مهندسی معکوس کردیم و ساختیم..محصولاتی که مال چند دهه قبل بوده حالا خودمون میسازیم..ولی بروز نیست.فقط از هیچی بهتره...البته تو بعضی محصولات خوب جلو رفتیم و حرف واسه گفتن داریم..
Iran (Islamic Republic of)
ابوطاهر
۰۷:۴۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
تجهیزات و تسلیحاتی را باید صادر کنیم که اسرار نظامی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
هیچ کدوم بهدرد صادرات نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلاح های استراتژیک که اصرار نظامی را میشو کشف مرد که نمی سود فروخت که مهندسی معکوس کنند و راه پیداکند آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
آقاجان!
افغانستان اگر تسلیحات ایرانی بخره و آمریکایی ها که تو افغانستان هستند مصادره اش کنن و نقاط ضعفش رو شناسایی کنند که، به ضرر ایران میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به نظر شما کسی میاد صاعقه و تانک ذوالفقار بخره که واسه ۴۰ سال پیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
باور ۳۷۳ را نباید به هیچ کشوری فروخت.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
باید مثل دوران قبل از لغو تحریم تسلیحاتی باشیم و به سوی خود کفایی بریم و حالا که این تحریم ها برداشته شده بزنیم با استفاده از این فرصت فن آوری های را که هم ضعیف هستیم ارتقا بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
هه آمریکا !!!اونم برداشتن تحریم!!!چه تحریمی اونم تسلیحاتی!!!! آمریکا فقط یه مدت تحریم ها رو برداشته و با استفاده از اون از تمامی سلاح های ایران خریداری میکنه برای سنجیدن سطح دفاعی ایران تا ببینید سطح دفاعی ایران در چه اندازه ای است و همچین ضعف سیستم دفاعی مارا شناسایی کند و بدل تسلیحاتی برای ما بسازد تا در جنگ علیه ایران استفاده کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
کجایی برادر چی میگی ابر قدرت جهان و با خودت مقایسه میکنی..ما خوبیم ولی نه اینقدر که اونا بخوان رو محصولات ما تحقیق کنن.خودشون چند دهه قبل ازشون داشتن.ما فقط مهندسی معکوس کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خوبه چند تا موشک برا من بفرستید تا ناهار را نان موشک بخورم
علاوه بر تجهیزات نظامی که حتما لازمه باید بفکر شکم مردم باشید که از همه اینها مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بابا به فکر مردم باشین مردم دارن از گرسنگی میمرن بسه به قران من که میترسم شب بخوابم صبح پامیشم میبینم جنسها 100درصد گران شده نه کار هست نه درامد توی این روزها چه خبره اینم شد مملکت داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ملت زیر فشار گرانی کمرش خم شده جوونا به خاطر بیکاری و تجرد ناامید و افسرده شدن اونوقت این حرفا و شعارا چه دردی از منه نوعی دوا میکنه؟
به جای ایجاد گروه به اصطلاح مقاومت در برابر کفر و استکبار به فکر این مردم کشور خودمون باشید یه بار
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه ایران تسلیحات بفروشه قیمت ها میشکنه بازار خراب میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۸:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
فقط بمب اتم که اگر داشتیم الان سردار دلها پیش ما بود و ترامپ جرات نمی کرد با ایران درگیر شود بعد از ترور سردار روسیه و ترکیه و چین کمتر روی ایران حساب می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
همه رو
Iran (Islamic Republic of)
مهندس دلاکی
۱۵:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.دستاوردهای دفاعی را تبریک میگوییم،اینجانب حدود4سال در بزرگترین مرکزبازسازی جنگ افزارهای نظامی شهیدکریمی سپاه تبریز بصورت قراردادی و باهمکاران،هزاران سلاح سبک را بازسازی و تعمیر نمودیم که در داخل و درجبهه مقاومت در عراق و سوریه برعلیه تروریستها بکارگیری شد،مابه فرمایش حضرت اقاعمل کردیم،باهماهنگی و بایک همکارم جهت زیارت اقاامام حسین'ع'کربلارفتم وبعدمدتی به اتفاق حدود6نفر از کارکنان قراردادی زحمتکش سلاح سبک را یکجا بیکارمان کردند،من وهمکاران قراردادی با حقوق یک میلیون تومنی دههامیلیارد سود به این مرکز رسانیدیم اکنون پنج سال هست بیکاریم و حقوق و بیمه مان قطع شده،نیروهای قراردادی هیچ ارزشی ندارند اگرچه شایستگی مدال افتخار کشوری را داشته باشند،مسئولین هم به ماضربه زدند و هم به کشور،سرمایه حقیقی کشور ماهستیم که خانه نشین کردند،مسئولین اگر مسلمان هستند خسارات پنج سال بیکاری و خانه نشینی نیروهای قراردادی سلاح سبک را پرداخت کنند،لطفا به محضر حضرت اقا انعکاس دهید،چون هرکجا رفتیم رسیدگی نکردند،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم،اجرتان باخدا.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حالم از این حرفای سطحی که میگن آی نون نداریم این کارای چیه به هم میخوره این دقیقا حرف دشمنان ماست . مگه قراره از جیب ملت بردارن بدن به کشورای دیگه سلاخ بخرن ؟ سلاح احتمالا فقط جنگنده بخرن که اونم از بودجه نظامی میره که پایین ترین بودجه رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
چه تسلیحاتی چه کشکی ، فکر سیر کردن شکم مردم باشید و دارو و درمان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آخه مگه وظیفه نیروهای مسلحه که شکم تورو سیر کنند برو به کسی که بهش رای دادی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدامین
۱۵:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تحریم ها تموم شده اما گرونیها هنوز پابرجاست مرغ کیلویی ۳۰ هزارتومن .....برنج ۳۳ هزار شده به داد مردم برسین خونه وحشتناک شده قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
معمولا همه کشورها سلاح هایی رارومیکنند که بهتر از ان راساخته وازمایش کرده باشند
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۳۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
در تعجبم ما که با فروش نفت نمیتوانیم از طریق بانکها به دلیل تحریم پول به کشور وارد کنیم مثل طلب ا یران از کره صادرات اسلحه چه سودی داره اول باید تحریم بانکی برداشته شود بعد دلمون را خوش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
کره شمالی باید از ما بخره برادر فقط موشکاش بهترن که اونم دقت مارو ندارن حتی سرعت . در بحث مانور کلاهک هم ما برتریم . بعد قرار نیست که فقط پول جابجا بشه میشه مواد کشاورزی یاطلا یا نفت جابجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
داداش کره شمالی اگه محصول کشاورزی داشت میداد مردمش گرسنه نباشن، نفت و طلاش بماند! خیال کردی تو کره شمالی همه مثل کیم جون هر روز پنیر سوییسی میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
رهبر کره شمالی که از مردمش معذرت خواست و اشک ریخت..ولی همین کره که حساب نمیکنی چند نسل تسلیحاتی از ما جلوترن..همه چیز که اتم نیست..بمب اتم الان بیفایده ترین شده.چون اگه یکی بزنی بعد کشورت با خاک یکسان میشه
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۳۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
در تعجبم ما که با فروش نفت نمیتوانیم از طریق بانکها به دلیل تحریم پول به کشور وارد کنیم مثل طلب ا یران از کره صادرات اسلحه چه سودی داره اول باید تحریم بانکی برداشته شود بعد دلمون را خوش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
قانون جنگل
۱۳:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آمریکای جنایت کار و ترامپ خبیث تا نون ملت رو آجر نکن یک لحظه هم شل نمیکنن دورتادور ما رو گرفتن ما باید نزاریم آمریکا هم از تنگه هرمز بدون باج رد بشه عین خودش قانون جنگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
عجب...!!! بابا قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه کد ملی بدیم میتونین یه تانک بدید برا سر سفره ،آقایان با شکم خالی کسی حال جنگیدن نداره فکر ملت گرسنه باشین اگه اینو درست کردن اون موقع شاد باشین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بنظر من گشایش اقتصادی رو صادر کنید همه دشمنان رو از پا در میاره
-
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آقا زود صادر کنید مرغ 26 هزار تومن شد
Germany
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خوشم میاد درباره صادرات حرف زدین نه واردات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
من پیامهای شما رو زیاد میبینم . همش حرف مفت میزنی . مواظب حرف زدنت باش
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۱۳:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بازم مگه به داد مردم ارتش و سپاه برسه تحریم تسلیحاتی رو خودشون گنجاندن تو برجام برا خودشیرینی الان برا خودشون کردن دست آورد اگه یه چندتا مثل این مدیران تو صنعت خودرو و پتروشیمی و الان ما صادر کننده بودیم عوض اینکه الان داریم پس رفت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خوشحالم که تو رفع تحریم ها خواست مردم و نظام صادرات سلاح هست تا واردات ان . این یعنی اقتدار . این یعنی مثل خیلی از کشورها مصرف کننده صرف نیستیم و تولید کننده و صادرکننده هستیم . گر چه ابرقدرت نیستیم ولی دست کمی از ابرقدرتها هم نداریم ایشاا... تو جنبه های اقتصادی هم به اون مرحله پیشرفت برسیم که بتونیم تولید علم و تکنولوژی مون - تولید ثروت مون - صادرات مون و ... حرف اول قاره آسیا را بزنیم حتی با اروپا رقابت کنیم می شود اگر بخواهیم . به امید ان روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
دلارررررررررر32000 تومان ...مرغ 32000 تومان.....و جان آدمیزاد 0 تومان..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مخصوصا جنگنده کوثر خیلی برای صادرات مناسب هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
از اون پراید ها شون بدید
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مهم مغزهای ایران هست که رفتن و دارن میرن
مهم جوونی جوان های ایران هست که داره میگذره در پوچی و بیکاری
در کشوری که مردمش باید از ثروتش اشباع بشن
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت دلار دیدی حالا از این هم بگزریم خریدارا دارن خودشون عذاب میدن بازم از این مورد رد بشیم چطور پول پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
در سایه این تحریم ها به اینجا رسیدیم. ما خودکفایی صنایع دفاعی را مدیون آمریکا هستیم که ما را تحریم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
در سایه این تحریم ها به اینجا رسیدیم. ما خودکفایی صنایع دفاعی را مدیون آمریکا هستیم که ما را تحریم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
برجام بی ارزش
۱۱:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
هیچ کشوری نمی تواند حتی 1 دلار حواله بانکی با ایران داشته باشد تقریبا اکثر کشور نوکر تمام قد آمریکا و شخص ترامپ هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خدا‌قوت‌شیر‌مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آقا حراج کنید یکم ارز وارد کشور شه :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ارز وارد کشور نمیشه مستقیم وارد جیب مبارک آقازاده ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به افغانستان سلاح بدیم انگار به امریکا اسرار تسلیحاتی را داده ایم باید مراقب باشیم تا تجهیزات حساس را ندهیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
کدومشو مثلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تجهیزاتی که ما داریم تو سال ۱۹۲۰ اسرار تسلیحاتی بوده، الان سال ۲۰۲۰ هستش اخوی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
الان آمریکا یعنی اینقدر درمانده شده که بیاد تسلیحات از ایران بگیره
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۱:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه خواستین یه چیزی وارد کنیم تکنولوژی ساخت شو وارد کنین تا خودشو
آخرین اخبار