راه‌اندازی توربوکمپرسور کارخانه تزریق گاز آغاجاری به همت متخصصان شرکت نفت فلات قاره

واحد تعمیرات سکوی سروش منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، توربوکمپرسور کارخانه تزریق گاز پارسی CS ۷۰۰ نفت و گاز آغاجاری را تعمیر و راه‌اندازی کرد.

راه‌اندازی توربوکمپرسور کارخانه تزریق گاز آغاجاری به همت متخصصان فلات قارهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، با تلاش کارکنان واحد تعمیرات منطقه بهرگان، توربوکمپرسور زیمنس کارخانه تزریق گاز پارسی CS ۷۰۰ نفت و گاز آغاجاری تعمیر و راه‌اندازی شد.

علی سرکهکی مسئول تعمیرات سکوی سروش در منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران در این باره توضیح داد: پس از اعمال تحریم‌ها با وجود صرف هزینه‌های زیاد، بعضی از شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر توربوکمپرسور‌ها نیز موفق به راه‌اندازی این توربوکمپرسور نشدند، اما با تلاش همکاران ما در واحد تعمیرات سکوی سروش طی ماه‌های گذشته، این توربوکمپرسور تعمیر و راه‌اندازی شد.

سرکهکی با اعلام اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۸۹ این توربوکمپرسور را برای گسترش تزریق گاز از شرکت زیمنس خرید، افزود: هنگام راه‌اندازی این دستگاه‌ها زیمنس در دسترس نبود و قرارداد راه‌اندازی با یکی از شرکت‌های ایرانی که با زیمنس همکاری بیشتری داشت، امضا شد. اما شرکت طرف قرارداد هم تخصص لازم را نداشت و توربوکمپرسور پس از ۸۷۰ ساعت فعالیت از کار افتاد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری برای راه‌اندازی مجدد این توربوکمپرسور از طریق برون‌سپاری اقدام کرد،گفت: با توجه به اینکه مشابه این توربورکمپرسور در سکوی سروش وجود دارد، تعمیر آن به شرکت نفت فلات قاره ایران سپرده شد. همکاران ما در بخش تعمیرات سکوی سروش توانایی و تخصص لازم برای نگهداری و تعمیر این توربین‌ها را دارند و تاکنون تعمیر و نگهداری توربین‌های سکوی سروش به پیمانکاران خارجی و دیگر شرکت‌های داخلی واگذار نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار