رئیس بیمارستان لبافی نژاد در اثر ابتلا به کرونا جان باخت

محمد زارع جوشقانی، چشم‌پزشک و رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمد زارع جوشقانی که در خط مقدم جبهه جنگ بی‌امان با ویروس منحوس کرونا تا آخرین نفس ایستاد و جنگید، به علت ابتلا به بیماری کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

دکتر زارع فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی بود و بیش از ۲ دهه نیز ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی کاشان را بر عهده داشت.

گفتنی است دکتر زارع، بهمن‌ سال گذشته با حکم  علیرضا زالی، رئیس ستاد کرونای استان تهران، رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد شده‌ بود.

جامعه پزشکی و پرستاری تا امروز بیش از ۵ هزار مبتلا را داشته و با احتساب نیروهای خدمات تعداد این مبتلایان به ۱۰ هزار نفر می رسد و حدود ۱۴۰ شهید شدند که ۲۰ درصد این شهدا پرستار، ۱۹ درصد پرسنل بیمارستانی و حدود ۶۰ درصد پزشک هستند.

پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی شهادت رئیس بیمارستان لبافی نژاد

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، شهادت مدافع سلامت، محمد زارع، رئیس بیمارستان لبافی نژاد تهران بر اثر ابتلا به کرونا را تسلیت گفت.

متن پیام نمکی به شرح زیر است:

طوفان بلاخیز کرونا در ماه‌های اخیر علیرغم تلاش شبانه روزی همکارانمان در سراسر کشور جان تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیزمان را گرفت.

در این بلا، مدافعین رشید سلامت نیز بی گزند نماندند و صد‌ها نفر از جان برکفان خدمتگزارمان در نظام سلامت مبتلا، بستری و ده‌ها نفر به خیل شهدا پیوستند که هر روز خبر جانگداز از دست رفتن عزیزی از این گروه فداکار داغ تازه‌ای بر دل اینجانب و همکارانم می‌نهد.

متأسفانه امروز در سوگ یکی از همکاران صدیق دیگرمان نشستیم و دکتر محمد زارع چشم پزشک فداکار، اخوی دوشهید بزرگوار و رئیس محترم بیمارستان شهید لبافی نژاد را پس از ابتلا به بیماری COVID-۱۹ از دست دادیم. وی که سال‌ها در سنگر‌های متعدد در خدمت نظام سلامت بود و در این ایام نیز از هر کوششی جهت خدمت به بیماران کرونائی دریغ نورزید.

ضمن تسلیت به جامعه پزشکی و خانواده محترمش و درود به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت برای وی همنشینی با سالار شهیدان در کنار دوشهید بزرگوارش و برای خانواده ارجمندش صبوری و اجر بی پایان آرزومندم.

پیام تسلیت معاون درمان وزارت بهداشت در پی شهادت رئیس بیمارستان لبافی نژاد

جان بابایی در پیامی شهادت محمد زارع جوشقانی رئیس بیمارستان لبافی نژاد را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

خبر شهادت پزشک فرهیخته و متعهد، شهید ایثارگر، دکتر محمد زارع جوشقانی چشم پزشک و رئیس بیمارستان لبافی نژاد که در راه خدمت رسانی و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرد، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

بدون شک اعمال و خدمات بی شائبه این شهید گرانقدر که عمر خود را وقف خدمت به بندگان خدا کرد، در نزد خداوند متعال محفوظ است و دعای خیر بیماران بهترین توشه برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب ضمن ابراز صمیمانه‌ترین همدردی‌ها، از درگاه الهی برای آن مرحوم غفران و رضوان و برای خانواده محترم‌شان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

پیام تسلیت زالی در پی شهادت رئیس بیمارستان لبافی نژاد

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پیامی، شهادت مدافع سلامت، محمد زارع، رئیس بیمارستان لبافی نژاد تهران بر اثر ابتلا به کرونا را تسلیت گفت.

متن پیام زالی به شرح زیر است: 

 انا لله و انا الیه راجعون

شهادت دکتر محمد زارع یکی دیگر از سرمایه‌های علمی کشور و از پیشگامان و پیشتازان مسیر پیشرفت علم پزشکی و مجاهدان خدمت به خلق، برای جامعه پزشکی و دانشگاهی ضایعه‌ای است  اندوهناک و خبر آسمانی شدن ایشان هرآنکس که با منش و شخصیت وارسته ایشان آشنایی داشت را به ماتم نشاند.

ضمن قدردانی و سپاس از تلاش‌های خالصانه این استاد فرهیخته به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راه تربیت و آموزش دانشجویان و متخصصان، هرگز کوشش‌های شبانه روزی و مجاهدت‌های فداکارانه ایشان را به عنوان رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی نژاد در راه مبارزه با کرونا از یاد نخواهیم برد و نیک می‌دانیم که خدمات خالصانه ایشان در خدمت رسانی به بیماران کرونایی و شهادت مظلومانه ایشان در این مسیر، نزد پروردگار بدون اجر نخواهد ماند.

سوابق متعدد اجرایی این فقید سعید در نظام بهداشت و درمان کشور موجب افتخارات و دستاورد‌های سترگی گردیده است که از نمونه‌های آن می‌توان به ریاست این استاد برجسته در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی نژاد اشاره کرد که موجب اعتلای عملکرد، درمان هزاران نفر از مردم عزیز و تربیت صد‌ها پزشک و متخصص در دامن این مرکز شد.

شهادت، مزد و اجر واقعی این استاد گرانقدر است که روز‌های سخت کرونایی را در کنار بیماران سپری کرد و به صورت شبانه روزی در ایام تعطیل و غیر تعطیل به رسیدگی و درمان این بیماران پرداخت.

ضمن عرض تسلیت به جامعه پزشکی، دانشگاهیان و خانواده این همکار بزرگوار، از درگاه باری تعالی برای روح این استاد فقید مغفرت و آمرزش و برای خانواده و نزدیکان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خداوند رحمتش کنه
آخرین اخبار