مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سالیانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، شیرزاد نجفی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان روز یکشنبه با اشاره به اینکه در هشت نهالستان در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، پلدختر، چگنی، ازنا، دورود و الیگودرز این تعداد نهال تولید می‌شود بیان کرد: در این نهالستان ها، گونه‌های گرمسیری و سردسیری شامل بلوط، بنه، کنار، کهور، داغداغان و گونه‌های اقتصادی مانند گل محمدی، بادام و صنوبر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کشت می‌شود.

او افزود: با برنامه ریزی‌های بعمل آمده در سالجاری، مصوب شد که ۲۰ درصد از ظرفیت نهالستان‌های استان را به کاشت گیاهان دارویی و گونه‌های اقتصادی اختصاص دهیم.

نجفی هدف از تولید این نهال‌ها را افزایش پوشش جنگلی استان، توسعه فضای سبز، توزیع رایگان نهال در بین مردم و کاشت در طرح‌های جنگل کاری استان عنوان کرد و تصریح نمود: وسعت جنگل‌های لرستان یک میلیون و ۲۲۶هزار و ۳۶۷ هکتار است که سرانه جنگل به ازای هر نفر در استان ۶ هزار و نهصد و شصت و پنج مترمربع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.