الحشد الشعبی: داعش قصد از بین بردن آرامش در عراق را دارد

یک مقام الحشد الشعبی جنایت کشتار دوازده شهروند عراقی در «الفرحاتیه» صلاح الدین را بخشی از فعالیت های مخرب داعش در راستای از بین بردن آرامش در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، تیپ ۴۱ سازمان الحشد الشعبی ضمن افشای ابعادی در خصوص فاجعه کشتار چندین غیرنظامی در استان صلاح الدین، از رسانه‌ها خواست تا مراقب شایعه پراکنی‌ها باشند. گروه مقاومت عراق که بخشی از ارتش این کشور هم بشمار می‌رود، صلح اجتماعی کنونی را حاصل خون و فداکاری فرزندان عراق دانست که نباید با شایعه پراکنی‌ها خدشه‌دار شود.

«قاسم الکریطی» مسئول عملیات تیپ ۴۱ الحشد الشعبی گفت: «دو روز پیش، قبل از اینکه جنایت الفرحاتیه رخ دهد، یکی از پست‌های الحشد الشعبی در شهر بلد از سوی عناصر داعش هدف حمله و محاصره قرار گرفت که به شهادت یکی از رزمندگان الحشدالشعبی و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.»

وی در ادامه افزود: «تروریست‌ها پس از آن حمله، دست به ربودن شماری از شهروندان از جمله اعضایی از الحشد العشائری زدند که با نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی همکاری می‌کردند. این جنایت مذموم اولین بار نیست که توسط تروریست‌ها علیه نظامیان و غیرنظامیان در صلاح الدین صورت می‌گیرد. منطقه یثرب صلاح الدین هم شاهد چندین عملیات مشابه بود که در آن پرونده‌های قضایی علیه اعضای داعش ایجاد شد».

الکریطی در پایان تاکید کرد: «داعش صلح اجتماعی را که به برکت خون و فداکاری‌ها حاصل شده، هدف گرفته است. تحقیقات درباره حادثه الفرحانیه دخالت داعش را در آن ثابت خواهد کرد».

گفتنی است، صبح روز شنبه فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد. پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده است. برخی از منابع خبری در راستای تفرقه‌افکنی در عراق، مدعی اختلافات بین الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی شدند و موضوع ربایش را به آن ربط دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار