آیا اصلاح‌طلبان به خاطر برخی ناکار آمدی‌های دولت حاضر به عذرخواهی از مردم هستند؟

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحبتش زیاد بر سر زبان‌ها بود؛ هی می‌گفتند و می‌گفتند اما مگر گوش شنوایی بود؟ برای مثال همین چند وقت پیش بود که اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: اصلاح طلبان با صداقت از مردم به خاطر مشکلات سختی که برایشان ایجاد کردند، عذرخواهی کنند.

یا وهاب عزیزی که در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرده بود که معتقدم اصلاح طلب‌ها برای معرفی نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر، اول باید بابت عملکرد ضعیف خود از مردم عذر خواهی کنند.

آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر هم با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط دولت بر عذرخواهی اصلاح طلبان تاکید کرده بود. این صحبت‌ها ادامه دار بود تا اینکه چندی پیش وزیر دولت اصلاحات جمله‌ای را به زبان آورد و به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شد.

باشد؛ قبول؛ عذر می‌خواهیم

اصلاح‌طلبان به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند. این  صحبت کلیدی همان جمله معروفی بود که محمدرضا عارف رئیس سابق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان و رئیس فراکسیون مجلس دهم بر زبان آورد که البته حرف تازه‌ای از جانب اصلاح طلبان نبود, اما موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.

آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟

برای مثال پیش از این هم  غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در مصاحبه ای بیان کرده بود که اصلاح طلبان بایستی از مردم عذرخواهی کنند، زیرا اصلاح طلبان در بسیاری از جاها نقش داشته اند و این جماعت بایستی این موضوع را صریحا اعلام کنند و با مردم در میان بگذارند و همانطور که خاتمی گفته است بایستی از مردم عذرخواهی صورت گیرد.

حجت الاسلام  محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب هم با بیان اینکه بعد درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی، ارتباط دولت با اصلاح طلبان خیلی کم شد، گفت: ما اصلاح طلبان به اندازه سهم خود در ایجاد مشکلات از مردم عذرخواهی می کنیم.

آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟

اما خب شاید هیچ یک از این اظهار نظرها به اندازه اظهارات این روزهای عارف بازخورد نداشت؛ اما چرا؟

چرا اصولگرایان عذرخواهی نکردند؟

پس از این صحبت باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ چندتن از شخصیت‌های اصلاح طلب رفت تا نظر آنها را درباره صحبت‌های جنجالی عارف جویا شود.

برای مثال علیرضا خامسیان فعال سیاسی اصلاحات و از نزدیکان عارف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: این صحبت‌ جناب آقای عارف ناظر به یک عقبه تاریخی است، زیرا روحانی در سال ۹۲ با تکیه بر سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان زمام امور کشور را برعهده گرفت و این قابل انکار نیست یعنی اگر اصلاح طلبان نبودند و پشت سر روحانی قرار نمی‌گرفتند او هرگز رای نمی‌آورد و بخشی از این سرمایه اجتماعی هم کناره گیری عارف از عرصه انتخابات بود که باعث رای آوردن او در انتخابات شد.

عذرخواهی اصلاحات از عملکرد دولت؛ آری یا خیر؟

او در ادامه به عملکرد اصولگرایان هم انتقاداتی را وارد کرد و گفت که البته شاهد بودیم که دولت احمدی نژاد هم با حمایت مستقیم اصولگرایان روی کار آمد, اما در نهایت منکر حمایت آنها شد؛ با این حال این صداقت در جریان اصلاحات وجود دارد که با صداقت درباره حمایت خود از روحانی پاسخگو باشد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان هم فعال سیاسی دیگری بود که در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: البته دولت آقای روحانی دولت اصلاحات نیست و اگر نیاز باشد ما درباره چیزی عذر خواهی کنیم, صرفا این است که ما بدون تضمین های کافی از او حمایت کردیم و او بعد انتخابات خیلی به وعده های خودش عمل نکرد؛ اما درباره آقای عارف این شائبه وجود دارد که چرا پیش از این, این گونه صحبت‌ها را مطرح نکرده بود؟

آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات هم در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نظر می‌رسد که روحانی دیگر به رای مردم نیازی نداشته و برایش هم تفاوتی ندارد که مردم درباره او چه فکری می‌کنند؛ اما اصلاح طلبان تمام سرمایه‌شان مردم هستند و از این بابت روحانی ضربه سختی به این جریان وارد کرد, به همین دلیل عارف این مطلب را عنوان کرد؛ اما طرح این موضوع از سمت عارف هم مورد توجه است زیرا خود او هم باید نسبت به عملکردش در مجلس عذرخواهی کند.

چرا خودت عذر خواهی نمی‌کنی؟

صوفی در ادامه صحبت‌هایش آب پاکی را روی دستان عارف ریخت و گفت آقای عارف الان در آستانه حضور در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و از همین رو نیز از صحبت‌هایش تبلیغات انتخاباتی به ذهن متصور می‌شود،کمااینکه الان عارف در موقعیت اجرایی نظیر مجلس قرار ندارد که بتواند اقدام اجرایی انجام دهد, پس این صحبت‌هایش هم بیش از همه جنبه تبلیغاتی دارد.

محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات هم فرد دیگری بود که در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفته بود: عارف نشان داده است که وقتی مسئولیتی را می‌پذیرد به شدت محافظه کار می‌شود و حرف نمی زند تا در قدرت بماند؛ کمااینکه در طول مدتی که عارف در فراکسیون امید در مجلس بوده یا ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را بر عهده داشت، به هیچ وجه کارنامه قابل قبولی ندارد و اکثریت قاطبه اصلاح طلبان، عارف را قبول ندارند، چون نتوانست چتر حمایتی برای بیشتر اصلاح طلبان ایجاد کند.

آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟

چندی پیش هم غلامحسین کرباسچی در سخنانش به عملکرد رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اشاره کرده و گفته بود که محمد رضا عارف در شورای عالی اصلاح طلبان و مجلس در این مدت چه‌ کار کرده است؟ همه اعتراض‌های اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد اوست، وی عملکردی ندارد که حتی کسی بخواهد از او انتقاد کند.

در پایان باید گفت که اگرچه رئیس فراکسیون امید هم انتقاداتی را نسبت به عملکرد هم کیشان سیاسی خود در مجلس دهم روا داشت و گفت بعد از پیروزی در مجلس دهم، جناح چپ اصلاح‌طلبان فشار زیادی وارد کردند و کسانی روبه‌روی ما قرار گرفتند که اصلاح‌طلب بوده و ما آن‌ها را قبول داشتیم؛ اما سکوت او در مجلس دهم و عملکرد نه چندان موفق او در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان که پس از استعفایش همچنان سر و سامان نگرفته بیش از آنکه جریان‌های سیاسی را قدردان صداقت و عذرخواهی او کند تیغ تیز انتقادات را به سمت خود او گسیل کرده و باعث شده تا صحبت‌هایش را به سبب تبلیغات برای انتخابات آینده‌ای بدانند که او درباره حضورش گفته بود: « من اگر باید بیایم، راحت می‌آیم و اگر نباید بیایم تا براساس خرد جمعی شخص بهتری بیاید، نمی‌آیم.»

فاطمه تورانلو


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
انگار من بزنم یک نفر رو بکشم بعد بگم ببخشید/ طرف زنده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۰۸:۵۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اصلاح طلبا عذرخواهی واقعی بلد نیستن که ؟؟//....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این اصلاح طلبان در حقیقت یک نهاد فرصت طلب و سرمایه دارازجیب مردم بیت المال رامال خودمیدانندشماازکی عذرخواهی کنیدشماحق الناس کردیدشماها مردم رانابودکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خو حالا که راست میگید معذرت خواهی کردید، دلار رو ارزونش کنید.
Netherlands
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدایا بملت ما بصیرتو اگاهی بیشتر وبمسئولین وجدانو ازادگی عنایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصلاحات یا نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اینها پر رو تر از این حرفها هستند. روسیاه های غربگرای بی ریشه ای که فقط در فکر منافع خودشانندو مردم در قاموس اینها جایگاهی ندارند . فقط کاش مردم ما شعور سیاسی و بصیرت شناخت اینگونه افراد و جریان فکری را پیدا کنند تا کشور از وجودشان پاک گردد.
France
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بدبخت ببینم که تحریم مملکت نابود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگر جلو این اصلاح طلب ها گرفته نشه همه چیز مملکت و مردم را به باد میدن دست کم 24 سال از عمر مردم پای اینها تلف شده این اخری که دیگه رکورد زد اگر کسی اعتراض کرد میگه ما تحریم هستیم نمیگه خود تحریم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مردم از اصولگراها خیری دیده اند که توقع دارین از اصلاح طلبان ببنیند؟
جفتشون به درد مملکت نمیخورند
Iran (Islamic Republic of)
ASM
۱۹:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
غذر خواهی ؟؟؟؟؟؟؟ باشه ولی
عذرخواهی میتونه 8 سال نه 80 سال عقب ماندگی کشور رو جبران کنه
عذر خواهی میتونه کار به جوونا بده
میتونه جهیزیه بشه برا دخترا
میتونه فرهنگ رو درست کنه
میتونه حجاب رو برگردونه
میتونه اعتماد به نظام به دین رو برگردونه
میتونه دلار رو بیاره پایین
میتونه مغز های فراری رو برگردونه
میتونه جون هایی که به دلیل بی کفایتی دولت و به خاطر کرونا رفته رو برگردونه
میتونه ماشین خونه حتی لباس نو بشه واسه قشر ضعیف
اصلا میتونه فاصله طبقاتی رو حذف کنه
اگه میتونه گند هایی رو که بالا اوردن درست کنه باشه عذر خواهی کنن
ولی بعد از قدرت برن کنا
بذارن نیروی جوون بیا سر کار
در آخر یادتون باشه اینجا مثل ژاپن نیست که حتی به خاطر بلایای طبیعی نخست وزیر تو گل و لای ازت عذر خواهی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
معذرت خواهی اینها نه اعتبار دارد نه ارزش اینها پدر مردم را دراوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چرا. باید بابت هشت سال. دولت احمدی نژاد کسی عذرخواهی کنه. بابت. ۶. میلیون مسکن مهر. یا. ۴۵. میلیون. سهام عدالت یا بابت پیشرفتهای علوم فضایی و. اعزام موجود زنده به فضا و انرژی اتمی. و. هزاران کیلومتر راه روستایی و شهری. و. .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
درمورد مشایی وبقایی دکل گم شده وایجاد کارخانه تراکتور سازی دربلاروس که الان بلااستفاده شده وان همه سرمایه ایران را برای ایجاد کارخانه هزینه کرد ثمری نداشت برای اینکه8بار پرونده هسته ای به شورای جکام رفت وسه بارایران را دراستانه جنگ قرارداد وبرای اینکه درزمان دولت هاله نور کلی از منابع ارزی مارا امریکابلوکه کرد وبعنوان غرامت ضبط کرد ویا بحاطر اینکه کم فروسی را درلبنیات وتولیدات غذایی دستورش را داد و...................... اینها عذر خواهی ندارد وشماها نمی بینید ولی 45000تومن یارانه ودوتا سیب زمینی درب منازل شمااورد بچشم اومد؟درضمن درزمان احمدی نژاد تو حتی ان پی تی را مجامع بین المللی نپذیرفتن ولی دردولت روحانی اگر کاری هم نکرده باشه قبول ان پی تی یک امتیاز بزرگ برای ایران بود بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
۲۳:۵۴ قبول npt امتیاز بود یا برجام خسارت بار ک کشور و به عقب راند با کلی تحریمهای ساعتی اقتصادو به مرز نابودی برد دکل گم شد تقصیر احمدی نژاد بود؟یا فعال شدن ماشه عملا پوچ بودن برجام تیم فعلی رو نشون داد که حاضرن همه چی رو بدن تا تحریمها برداشته بشه که نه تنها نشد بلکه طرف مقابل راحت زیرش زد.
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی
۱۵:۵۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چقد رو دارین شماها
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۲۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
شما را بخدا در انتخوابهایتان دقت کنید، اصولگرا و اصلاح طلب هیچ دردی از این کشور را دوا نمیکنند.
مگر در کشور ما قحط الرجال شده، آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که دیگر نیازی به رایانه نیست.
راست میگوید،باز شکر خدا که حداقل با 45000تومان دو تا سه کیلو میوه میشه خرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
همین فردا برای انتخابات چادر صحرایی میزنند با یک کاسه عدسی وساندیس ملت 10درصدی شکم خالی میروند رای میدهند کارد بخوره اون شکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذرخواهی که نون و آب نمی شه. باید کسانی بیایند که بتوانند مسائل کشور را حل کنند و با شجاعت پیش بروند و چشمشان هم به خارجی ها نباشد بلکه از بازو و ذهن توانمند مردم خودشان استفاده کنند.
اینها صندلی قدرت نیستند بلکه صندلی خدمت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصلاح طلب و عذرخواهی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مگراصولگرایان عذرخواهی کردن تا اینا هم یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
هروقت اصولگرا ها عذرخواهی کردن بابت 8 سال قبلش اینا هم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اعتماد به نفست زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سپاه وارتش هرجااشتباه کردننداشتباه هم مال کسایی دیگه بوده اماعذرخواهی کردنندبه این علت که مرام علی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
انقلابیون عذرخواهی میکنندبه عینه دیدیم امااین گروه اصلاح طلبان..........................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
تو عین داری که ببینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
فقط انقلابی انقلابی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ما عذرخواهی نمی خواهیم اگر تا آخر عمر ممنوع الکار شوند کفایت می کند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی واژه ای کاملا منسوخ شده در کشور ماست. جناح چپ و راست هم نداره در کل این کلمه جایی در نحوه مدیریت مسئولین نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اباصلت
۱۲:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
احمدی نژاد که کشور را به هم ریخت با حمایت تمام اصولگرایان پیروز شد .پس چرا اصولگرایان عذر خواهی نمی کنند . کدام دولت اصلاح طلب خلاف دستور رهبری عمل کرد ولی احمدی نژاد عمل کرد با این وجود اصولگرایان عذر خواهی نکردند. طلب کارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
تو هم دنبال فرصت جهت تخریب و تهمتین طرفدارای دولت فعلی تو این ۸ سال فقط دنبال تخریب و گردن دولت قبل انداختن بودن .الان انثال تو میگن ترامپ مقصره نه دولت تدبیر‌.یعنی یه همچین موجوداتی هستین شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
نفاق بخش جدانشدنی جریان موسوم به اصلاح طلب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
واسه چی عذر خواهی کنند مگه اونا مردم واسشون مهمه اونا رضایت کدخدا واسشون مهمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصوالگرا واصلاح طلب همشون یکی هستن .فقط میخان بااین شیوه مردم رابه جون هم بیندازند.درضمن اینها برای مردم اصلا ارزش قاِیل نیستند کمرمردم ازگرانی شکست .بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذرخواهی چیزی رو حل نمی کنه ها یه وقت نیان عذرخواهی کنن بعد یکی رو کاندید بعدی کنن... بعدشم اینا اگر عذرخواهی هم بخوان کنن توش 50 تا انقلت میارن

الان باید مردم بخوان و فریاد بزنند یه فرد درست و حسابی که منافع حزبی نداره بیاد بالا چپ و راست اگر بخوان بیان بالا به لطف دوستان دوستان رو هم می ذارن رو کار نه اینکه بگردند دنبال شایسته ها برای کابینشون ...
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بشین تا عذر خواهی کنند. همین عملکرد را به جنگ روانی تبدیل می کنند و علیه رقبا استفاده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اشتباه میکنید مردم باید عذرخواهی کنن.
اصلا چه معنی میده مسئول بیاد عذرخواهی کنه!؟ مردم خودشون رای دادن خودشون هم باید عذرخواهی کنن هم از طرف اصلاح طلب و هم از طرف اصولگرا.
Canada
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
هرکسی برای این مردم خدمت صادقانه داشته باشند از هر گروهی باشد کسی هم خدمت نکند باید برود
Canada
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
هرکسی برای این مردم خدمت صادقانه داشته باشند از هر گروهی باشد کسی هم خدمت نکند باید برود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصلاح طلبان که در زمان انتخابات این همه وعده وعید به مردم میدادند ودر حمایت از حسن روحانی سخنرانی میکردند ما ملت یادمان نرفته ؟؟؟!!!!
خجالت دارد که ارزش دارایی مردم به صفر رسید
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۱:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ههههههههه
مگه مردم اصلا به حساب میان،!!!!!!؟
چه در خواستی
مثل اینه که آسمان به زمین به چسبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
به همین خیال باشید عذر خواهی !!!!!!!!!!!دعا کنید کسی دیگه ازشان نیاد مردم را بیچارتر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۲۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آیا معذرت خواهیشون تاثیری تو رفع بدبختیایه مردم داره؟
قدرتی نداریم که حقمونو ازسون بگیریم پس فقط واگذارشون میکنیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی اینا کنار رفتن شونه در طول چهل سال اینا خوب عمل نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مجلس اصول گرا و دولت امید و جناح اصلاح طلب که آقای روحانی را تایید همه باید عذر خواهی کنند و این اشتباه پایان عمر سیاسی آنها باشد انشاالله و عرصه را به دانشگاهیان و جوانان بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۰۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مگه اصولگرایان از مردم عذرخواهی کردن که اصلاح طلبان عذر بخوان؟؟اگه به عذرخواهی باشه که داستان به درازای شاهنامس
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
واقعا شرایط الان را با دور اصولگرایان یکی میبینی!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۰۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی کردن هم دردی را درمان نمیکند.
هرکسی در هر پست و مقامی هست که میداند در توانش نیست باید کنار برود تا فرد اصلح کار را به عهده بگیرد اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد .
مثل دولت تدبیر بی کفایت فاتحه مملکت را نخواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
24میلیون رای دادیم به اینهاخودمان کردیم ازماست که برماست ...اگرازشعاررفع سایه جنگ ازسرملت ودیوارکشی درخیابانهاتوسط رقیب ورفع تحریم هاوالبته اعتمادبه کلیدی که شاه کلید نبودبلکه فقرکلید بود...گول نمی خوردیم وهیجانی تصمیم نمی گرفتیم والبته پشت سرسلبریتی های رای جمع کن نمی رفتیم البته که اوضاع ما این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آفرین
اینها عواقب نادیده گرفتن عقل است و گوش سپردن به سلبریتی های بیسواد و نان به نرخ روز خور و تبلیغات آمد نیوز و.... که البته پول اینها از بیت المال تامین شده بود و....
Germany
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذرخواهی چیه اینا مجرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این اصلاح طلب واصولگرااها دیگر به درت ملت نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی اینها عمر بر باد رفته و جوان‌هایی رو که خودکشی کردن تو شرایط بد اقتصادی رو به ما بر نمیگردونه... ما شما رو نمیبخشیم و از هموطنان عزیزم خواهش میکنم از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ملتو چی فرض کردین؟؟؟
اینا باید:
مصادره اموال
پس دادن بیت المال
دادگاهی شدن
زندانی شدن
و اجرای قانون و مجازات واسشون بشه
تا مرهم درد مردم بشه.
زدن
بردن
خوردن
دزدیدن
اختلاس کردن
اقتصاد رو فلج کردن
و از هیچ کار خلافی ابا نکردن.
عذر خواهی فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهیشان به هیچ دردی نمیخورد و هیچ مشکلی رو حل نمیکنه مردم هرروز بدبختر و بیچاره تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بی دین تر از اونی اند که فکر معذرت خواهی داشته باشن

تازه طلبکارند و میگن اگه غیر از ما اومده بود تو کار، اوضاع بدتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
کاوه آهنگر
۱۰:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سوء مدیریت نبوده، خیانت عمدی بوده، اینها رو باید محاکمه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۰:۰۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اینها بسیار پوست کلفت تر از این حرف ها هستند که عذر خواهی کنند. طلبکار هم هستند. متاسفانه سوء مدیریتشان جز بد بختی و فلاکت و تهی شدن سفره اکثریت مردم حاصلی نداشته. فقط عده ای خاص از وابستگان و نورچشمی ها جیبشان پر شد و لاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۰۹:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
هر وقت اصولگراها عذرخواهی کردند، اصلاح طلبان هم عذرخواهی می‌کنند. هر دو گروه به منافع خود فکر می‌کنند و از فرصت بدست آمده برای استفاده از سفره‌ی انقلاب بهره می‌برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
در ايران هركس هر كاري بكند اشتباه نكرده كه معذرت خواهي بكند همه مسئولين معصومند فقط مردم مقصرند اگر بنا به اجراي عدالت بود بسياري از مسئولين بايد اعدام شوند ولي كو عدالت و كجاست قانون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بلایی بر سر این مردم آوردند که با عذرخواهی حل نخواهد شد باید امشون به شدت مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
نه عذر خواهی نه استعفا نه کار آمدی . مسئولان همه بی ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذرخواهی پیشکش.ما نمیخوایم اثری ازشون باشه.یه عده مفت خور ومملکت خراب کن دور هم جمع شدن فقط به فکر منافع خود وآقا زاده هاشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مگر طرف بزرگوار بخاطر عمل نکردن به قول دادن آب و برق مجانی و اجرا عدالت و آزادی بیان و عمل برای همه گروه ها عذرخواهی کرد که از یک مشت بجه شاگرد تنبل این بزرگوار توقع دارید
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۰:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حضرت امام ره چنین حرفی نزده بود.آب وبرق مجانی رو وزیر بازرگان جونتون گفت اونم برای اقشارضعیف جناب آلبانی نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این سندآب وبرق مجانی رابیاوریدباصحبت های قبل وبعدش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مگه شما بودی که میگی چنین حرفی نزده؟
ما که از هرکی شنیدیم و هر جا دیدیم ، ایشون این حرف رو زده.
آزادی بیان هم که خدا بده برکت چقدر زیاده از کوچکترین جا که همین اینجا هست از ساسنور و عدم تایید بعضی کامنت ها میشه فهمید چقدر آزادی بیان هست.
قبلی با بعدی تفاوت زیادی نداره فقط اسم هاشون عوض شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اره امام گفت اب وبرق مجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی هم بکنند به خاطر رای آوردن دوباره است تا باز خرشان که از پل گذشت به ریش ملت بخندند این جماعت لیبرال غربزده همان جماعتی است که امام فرمودند مواظب باشید انقلاب به دست نااهلان نیفتد اما متاسفانه به خاطر کم خردی مردم افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بعد از 8 سال و این همه مشکل و بدبینی بالای مردم به این حزب عذر خواهی هیچ تأثیری در نظر مردم نخواهد داشت چون در این مدت هیچ گاه کوچکترین ندامت و یا عذر خواهی در کار نبود وبا تمسخر و خنده به زجر مردم از مشکلات پاسخ داده شد
-
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مردم نیازی به مدیران عذر خواه ندارند 8 سال عقب افتادگی با عذر خواهی و غلط کردم جبران نمیشود. مدیر و مدبر دلسوز کجاست!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
باسلام ی وقت کشور ما باکشور ژاپن عوض نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
نه که اصولگراها زمان احمدی نژاد عذرخواهی کردن. اصلاح طلب اصولگرا چیه اصلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حالا نه که اصولگرایان تاج بر سر مردم گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حداقل ذلت پذیری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگه ذلت پذیری منظور شما نداشتن دارو برای یه قشر جامعه هست به نظرم ذلت پذیر بودن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۲:۵۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بدبختی اینجاست که با شعار رفع اشکالات و با بیان مشکلات حاصل از دوره اصولگرایان سر کار آمدند. و هر دم از بالا رفتن نرخ دلار از 1500 به 2500 حرف میزدند و هر زمان افزایش قیمتهای دوره اصولگرایان را به رخ کشیدند تا بگویند که آن دوره بد بوده و حالا ما میخواهیم خوبش کنیم. درد اینجاست که گفتند و 100 برابر بدتر از آن سرشان آمد ولی به بی کفایتی خود اعتراف نکردند. همان چیزی را که بی کفایتی دولت قبلی معرفی کردند را جزو بی کفایتی های خود ندانستند.
و خیلی بدتر از همه این است که هر چه در زمان انتخابات گفتند را فراموش کردند؟؟؟؟!!!!!!
حتی امیر کبیر هم نمیتواند اوضاع مملکت را در صد روز درست کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدام ادم این حرفها را باور کرد و دو بار هم باور کرد. و اینها را انتخاب کرد............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
با چه رویی دوره اصلاحات را با اصولگرا مقایسه می کنید.
یکدهم بی تدبیری این دولت را دولت قبل داشت نابودش می کردید. جناح پرستی چشمتون را بسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
شما هم چرا اخرای دولت این حرفا می نویسی از اول باید پیگیری می کردین . قولهای که حسن به مردم داده بود را باید هر روز می نوشتین که به هیچ کدام عملی نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگر اقای اخوندی که با رانت خبری ۱۲۰۰هزار میلیارد درامدش رو از بورس به مردم برگردوند دولت بی تدبیر و مجلس بی کفایت از مردم عذرخواهی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آیا اصلاح‌طلبان به دلیل عملکرد دولت از مردم عذرخواهی می‌کنند؟میخوام صد سال سیاه نکنن هر چی پس انداز کرده بودیم تو عمرمون ساختمون پیش خرید کردیم بخاطر همین اوضاع سازنده ورشکست شد و افتاد زندان یک شب همه داراییمون به باد رفت انشالله اه من و بچه 3 ساله ام دامان خانواده همه این مسئولین بی کفایت رو بگیره و طوری بشه وقتی تو صورت زن و بچه شون نگاه میکنند نفرین مردم رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مردم کجا هسند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ای کاش تولیدکنندگان و مسوولین پشیزی از عذرخواهی را از مسوولین و دست اندرکاران اقتصادی و سیاسی ژاپن یاد میگرفتند.
ی کاری نکنند که آمار رای مثل 2 اسفند 98 زیر 50 درصد بیاد!!!!!!!
-
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
دولت هاخدمتگزاربودندایناکه خدمت فلاکت ملت روازحدقابل تحمل تمام موجودات زنده گذرانده اند عذرخواهی غم خحالت پدرازخانواده وسوء تغذیه تاچندوقت دیگه ازکرونا سبقت میگیره بااین قیمتها دولت فقط خودشون روساختن ملت رونابودکردن خداازتک تکشون تقاص بگیره
-
عباس گودرزی
۰۸:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام مردم نیاز به عذر خواهی ندارند . مردم می خواهند خیانتکاران به نظام اسلامی مجازات شوند و خسارات وارده به کشور و ملت از اموال میلیاردی آن اخذ گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذر خواهی به چه درد مردم میخوره...اونا به این فکر هستند چطور بار دیگر سر مردم گول بمالند تا دوباره بر سر مردم سوار بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
تیتر درست اینه: آیا اصلاح طلبان بدلیل عملکرد دولت، شهرداری و مجلس عذرخواهی می کنند؟

پاسخ: خیر چون یک....به تمام معنا هستند و البته ما هم عذرشون را نمیپذیریم چون همتی برای اصلاح شدن ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
کاش محاکمه ای بود؟ مجازاتی بود؟ کاش آگه مسئول هستن جوابگو هم بودن، والله یه کارمند جز اشتباه کنه اخراج میشه، یه شخص بخواهد کارمند شود از هزار فیلتر رد می شود ولی ریاست جمهوری فقط نیاز به شناسنامه و کارت ملی داره... کاش مجلس قانون وضع می کرد اگر کسی وعده داد عمل نکرد مجازات، اگر کسی برنامه نداشت یا داشت عمل نکرد مجازات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چه فرقي ميكنه عذر خواهي بكنن يا نه. زندگي مردم بهتر ميشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این جامعه سالهاست که طلبکار است ..انهم ار ملت ایران

اموال بیت المال را برای خودشان و اقازاده های ژن خوب

ممصرف کردند .. اکثرشان هم دو تابعیتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
کدام دولت خوب روداشتیم ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
کدام دولت خوب روداشتیم ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
شهیدرجائی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اون که روهم یه ماهم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصلاح طلبها برنامه ای دیگری برای انتخابات داشتند. و هیچ امیدی به انتخاب رئیس جمهور فعلی نداشتند.....
نمیدانم چرا گاهی اوقات فکر میکنم اینها دستان غرب در کشور هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
دستان غرب راازریشه میخشکانیم به فضل الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
تازه طلب کار نشوند خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
هر چقدر اصولگراها عملکردشون ضعیف باشه به گرد پای اصلاح طلبا نمیرسن نمونش احمدی نژاد و روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آیا فقط عذر خواهی مشکل مردم را حل میکند ؟
آیا نباید مقصرین و مسببین وضعیت فعلی کشور و مردم ، محاکمه شوند ؟
آیا ...
آیا ...
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۷:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
کدوم دولت تا حالا عذرخواهی کرده که این دومیش باشه مگه مشکلات فقط تو این دولت بوده فقط بلدن از آب گل آلود ماهی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
نه عذرخواهی نمی کنند چون تنها چیز ی که بی ارزش است مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اصلاحات حیا کن مملکت رها کن
Netherlands
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
آیا عباس آخوندی محاکمه شد !؟
Netherlands
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
عذرخواهی یعنی چی !؟
محاکمه باید بشن !!
هنوز صدای آقای خمینی توی گوشمه که میگفتن من تو دهن این دولت میزنم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
چه ربطی داره؟ اون دولت قبل از انقلاب بوده نه بعد از انقلاب. هر چند باید تو دهن این دولت ناکارآمد زد
آخرین اخبار