رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال کشت دانه روغنی کلزا در ۳۳ هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت کلزا به ۳۳ هکتار رسید،  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری به دلیل افزایش هزینه کود شیمیایی، پایین بودن نرخ خرید تضمیمی کلزا و همچنین تامین نشدن آب مورد نیاز برای این محصول در اوایل کشت استقبال کشاورزان از کشت و تولید آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصدکاهش یافته است.

علیزاده افزود: در سال زراعی جاری ۹۳ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته بود، اما به دلیل سرمازدگی بهاره ۸۰ هکتار از آن قابلیت برداشت محصول داشت و ۱۳ هکتار نیز غیرقابل برداشت بود.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه در سال زراعی گذشته تمام مطالبه کلزاکاران این شهرستان که در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده به حساب کشاورزان واریز شده است، بیان کرد: در مجموع ۸۹ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت و با قیمت تضمینی ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال از کشاورزان خریداری شد.

علیزاده اذعان کرد: کشاورزان با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط اقلیمی و کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، باید به سمت کشت‌های استراتژیک با آب‌بری کم حرکت کنند که یکی از این محصولات دانه‌های روغنی از جمله کلزا است.

شهرستان مهاباد دارای ۸۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار ۳۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۵۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.