در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آثار ترجمه، نویسندگان ایرانی را به انزوا کشانده است

دولت آبادی گفت: متاسفانه در حال حاضر به ترجمه آثار نویسندگان خارجی بیشتر توجه می‌شود و نویسندگان ایرانی در انزوا مانده اند.

احمد دولت‌آبادی نویسنده و مدیرمسئول انتشارات نگار تابان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر پویش‌های مردمی کتاب‌خوانی بر افزایش سرانه مطالعه مردم گفت: پویش‌های مردمی کتاب‌خوانی در افزایش سرانه مطالعه مردم تاثیر به سزایی می‌گذارد. بی شک مشتاقانی برای کتاب وجود داشته که چنین پویش‌هایی راه‌اندازی شده است. این مسئله در آینده تاثیر خود را روی سرانه مطالعه کشور خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید



وی افزود: مناطقی از کشور هستند که دسترسی کمتری به کتاب دارند به همین دلیل ناشران با ارسال کتاب به این مناطق، راه دسترسی‌شان به کتاب را  آسان می‌کنند. خوشبختانه نهادهای مردمی، ناشران و نهادهای دولتی تا حدودی این مسئله را پوشش داده اند و از آن حمایت می‌کنند. باور دارم نتیجه این رویکردهای فرهنگی و بازخورد کارهایی از این دست، در سال‌های آینده مشخص می شود. از ناشران می‌خواهم همان‌طور که برای ارسال کتاب به مناطق محروم همراهی می‌کنند از مؤلف ایرانی بیشتر حمایت کنند تا حداقل بتوانند کتاب‌هایشان را با آسودگی بیشتری منتشر کنند.

نویسندگان ایرانی سریع دست به قلم می شوند و کتاب می نویسند!

مدیرمسئول انتشارات نگار تابان اظهار کرد: متاسفانه به ترجمه آثار نویسندگان خارجی بیشتر توجه می‌شود و نویسندگان ایرانی در انزوا مانده اند. در گذشته آثار ایرانی بیشترمنتشر می‌شد اما اکنون آثار ایرانی ما نسبت به آثار خارجی ضعیف‌تر هستند. متاسفانه نویسندگان ایرانی گاهی سریعا دست‌به‌قلم می‌شوند و کتاب منتشر می‌کنند در حالی که نویسندگی کار سختی است و نویسنده باید سال‌ها در زمینه‌های مختلف مطالعه کند تا بتواند اثری خلق کند.

دولت‌آبادی بیان کرد: در انتشارات نگار تابان هم کتاب‌های ترجمه را منتشر می‌کنیم، زیرا استقبال از آثار نویسندگان ایرانی بسیار کم شده است  و خود آنها هم تمایل کمی برای انتشار کتاب دارند و می خواهند آثارشان را در شرایطی که کتاب رونق بهتری دارد و مخاطب بیشتری جذب می کند روانه بازار کنند.

این ناشر ادامه داد: دو رمان ادبی از کافکا  ترجمه و منتشر کردیم و دو اثر دیگر از همین نویسنده را هم در ماه‌های آینده منتشر خواهیم کرد. باوجود افزایش قیمت کاغذ کتاب منتشر می‌کنیم چون کتاب مخاطبش را پیدا می‌کند و در آینده نزدیک دوباره وضعیت نشر بهبود می‌یابد و بازار کتاب رونق می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.