مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مخاطبان درباره اجرای طرح بومی‌گزینی در آزمون استخدامی توسط باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، انبوه پیام‌های دریافتی از شما مخاطبان عزیز توسط دبیران تحریریه شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تحلیل، داده‌کاوی و بررسی می شود.

در این میان پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در پیام‌های شما مخاطبان، جداسازی و مهم‌ترین موضوعاتی که دغدغه روز مردم تشخیص داده شد در قالب بسته‌های جداگانه منتشر و به سرویس های مربوط برای پیگیری ارجاع می‌شود.

یکی از این کلیدواژه‌های پرتکرار «طرح بومی‌گزینی در آزمون استخدامی» بود که پس از ارجاع و پیگیری پاسخ سوالات و گلایه های شما را از مسئولان مربوط جویا شدیم.

 

 


متن پیام شهروندخبرنگار؛

با سلام درمورد آزمون استخدامی دستگاهای اجرایی..من که استانم و شهرم رشته من را نمی خواهد و اجباری در استان دیگر شرکت کردم حالا ۱۰روز مانده به آزمون اعلام می کنند بومی شده است. یک سال وقت گذاشتم از زندگی و روزهای و شبها زدم.حالا در ده روز من در یک ارگان دیگر که اصلا منابعش را ندارم شرکت کنم در این دوهفته اصلا منابع پیدا می کنم که بخوانم؟لطفا یا بومی گزینی اجرا نشود یا در زمان آزمون تعویقی شود .


سلام وعرض وادب، تو روخدا صدای مارو برسانید، تکلیف مارو با این بومی گزینی روشن کنید به خدا نگران آیندمون هستیم ذهنمون مشغوله، آزمون را عقب بیندازید چرا سازمان استخدامی به فکر این جوان ها نیست؟ مدرک فوق لیسانس دارم.


با سلام خواهشی که دارم در مورد آزمون استخدامی آموزش پرورش به تعویق افتادن آزمون هست من هر سال نمی توانم در آزمون شرکت کنم اول اینکه سن من بالا است دوم اینکه در شهر کوچک زندگی می کنم که هرساله رشته من پذیرش ندارد که ثبت نام کنم سوم بعد از ثبت نام ده روز اعلام بومی گزینی کردند که منابع جدید به زمان زیاد یک ماهه نیاز دارد خواهش می کنم رسیدگی کنید با تشکر


سلام وعرض وادب، تو روخدا صدای مارو برسونید، تکلیف مارو با این بومی گزینی روشن کنید به خدا نگران آیندمون هستیم ذهنمون مشغوله، آزمون را عقب بیندازید چرا سازمان استخدامی به فکر این جوان ها نیست؟ مدرک فوق لیسانس دارم.


با سلام خواهشی که دارم در مورد آزمون استخدامی آموزش پرورش به تعویق افتادن آزمون هست من هر سال نمی توانم در آزمون شرکت کنم اول اینکه سن من بالا است دوم اینکه در شهر کوچک زندگی می کنم که هرساله رشته من پذیرش ندارد که ثبت نام کنم سوم بعد از ثبت نام ده روز اعلام بومی گزینی کردند که منابع جدید به زمان زیاد یک ماهه نیاز دارد خواهش می کنم رسیدگی کنید با تشکر


تعویق آزمون استخدامی فراکیر هشتم

با سلام لطفا ب گوش مسئولین برسونید که اولا ب علت اعمال بومی گزینی مجبور به تغییر خوشه شغلی هستیم دوما به علت وجود بیماری واقعا بعضی داوطلبان نتوانستند مطالعه خوبی داشته باشند در نتیجه تعویق می تواند بر کیفیت ازمون هم اثر مثبت بزاره.ممنونم


باسلام لطفا زمان آزمون استخدامی فراگیر رو تغییر بدهید با اعمال ظالمانه بومی گزینی ما یاباید انصراف بدیم یا مهلت رو بیشتر کنید


با سلام و وقت بخیر از شما خواستارم که به دلیل اعلام بومی گزینی و شرایط نامساعد کرونا آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را به تعویق بیندازید

با تشکر


آزمون استخدامی

لطفا در خصوص به تعویق افتادن آزمون مطلب بگذارید ضمن اینکه بومی گزینی اتفاق افتاده و هم اینکه در ابتدا زمان کافی برای مطالعه لحاظ نشده بود خواهشمندیم صدای ما رو به گوش مسئولین برسانید


سلام و خدا قوت طبق اطلاعیه سازمان سنجش در آزمون استخدامی امسال قرار شده شرط بومی گزینی لحاظ شود. نکته حائز اهمیت اینکه چرا بعد از اتمام ثبت نام و انتخاب رشته شغلی اعلام کردند. لطفا پیگیری کنید.ممنونم


سلام لطفا پیگیری کنید آزمون استخدامی ۹۹ به تاخیر افتد با توجه اوضاع بد کرونا و شرط اجرای بومی گزینی. تشکر


سلام خسته نباشید چرا درهشتمین آزمون استخدامی، بومی گزینی وجود ندارند خواهش می کنم پیگیری کنید.


در تاریخ 31 شهریور 1398 شرایط دفترچه هفتمین آزمون استخدامی توسط سازمان سنجش اعلام شد، در صفحه 3 تا 5 دفترچه که به سهمیه‌های قانونی آزمون پرداخته‌است هیچ اشاره‌ای به سهمیه بومی گزینی نشده‌است، لذا با توجه به این موضوع و عدم جذب دبیری رشته تحصیلی خود در شهر و استان محل سکونت، مجبور به انتخاب استان همجوار شده‌ایم، ولی تمام جوانب اینکار را در نظر گرفته‌ایم، در صفحه 10 دفترچه به تعهد محضری 10 ساله داوطلب مبنی بر خدمت در محل جغرافیایی پذیرفته شده، اشاره شده است و قطعاً همه ما با علم به این موضوع در این آزمون شرکت کرده‌ایم، آزمون در تاریخ 30 آبان 1398 برگزار شد و نتایج اولیه 15 دی ماه اعلام گردید و پس از آن، سه مرحله اولیه استخدام تحویل مدارک، معاینه پزشکی و مصاحبه علمی در خیلی از استان‌ها برگزار و یا در حال برگزاری است.

امروز با خبر شدیم که طرح بومی‌گزینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و تأکید شده که بومی گزینی برای آزمون جاری هفتمین آزمون استخدامی هم اجرا شود، حال با توجه به اینکه این شرایط در دفترچه اعلام نشده و مراحل اولیه به اتمام رسیده و کمتر از سه هفته تا اعلام نتیجه مانده است، آیا عادلانه است که بومی گزینی برای این آزمون، اجرایی شود؟

در شرایطی باید این طرح اجرایی شود که میزان جذب و استخدام در 31 استان کشور به طور عادلانه تقسیم شده باشد، ولی در تمامی آزمون‌های برگزار شده تعداد استخدامی‌ها در بعضی استان ها بسیار زیاد و در بعضی استان‌ها اصلا جذبی نداشته‌اند!

با توجه به نگرانی ما که جزء نفرات اول قبولی در این آزمون هستیم و تمام مراحل اولیه را با موفقیت به انجام رسانده‌ایم، لطفاً این موضوع را با جدیت و در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری نمایید.

باتشکر جمعی از داوطلبان غیربومی قبول شده در آزمون استخدامی


و حالا پس از پیگیری دغدغه های شما توسط گروه علمی پاسخ آن را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید

نحوه اعمال اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی در آزمون استخدامی

در پی اعتراض به اعمال و تصویب دیر هنگام طرح بومی گزینی، سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی فرصتی مجدد برای ویرایش اطلاعات را فراهم کردند.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار