احتمال آبگرفتگی در جاده‌های کوهستانی مازندران

مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی استان از فردا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: به دلیل شکل گیری و تقویت جریان‌های سرد و مرطوب شمالی از فردا سه شنبه ۲۹ مهرماه تا اواخر وقت پنج شنبه یکم آبان شاهد بارش متناوب باران گاهی بصورت رگباری، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای، وزش باد نسبتاَ شدید موقتی، رعد وبرق و مواج شدن دریای خزر در استان خواهیم بود.

او افزود: در این مدت احتمال آبگرفتگی در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

احمدی به هشدار سطح زرد هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: رانندگان در این مدت به دلیل لغزنده شدن سطح جاده‌ها، در هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.

او افزود: دامداران و ساکنان بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

احمدی گفت: شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران او به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی مازندران توصیه کرد: علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی داشته باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار