سفیر ایران در کشور گرجستان گفت: افزایش تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور گرجستان زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران گرجی در اردبیل را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر قاسمی، سفیر ایران در کشور گرجستان در دیدار با استاندار اردبیل با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی کشورمان با کشور گرجستان، همجواری استان اردبیل به عنوان دروازه ورود به کشور‌های حوزه قفقاز را امتیازی بزرگ برای استان اردبیل عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و توریسم از قابلیت‌های بالایی برخوردار است که افزایش تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور گرجستان و آشنایی سرمایه گذاران این کشور با این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاران گرجی در استان فراهم نماید.

او از برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری سه استان اردبیل، گیلان و اصفهان در اردیبهشت سال آینده در کشور گرجستان خبر داد و افزود: امید می‌رود با برگزاری این نمایشگاه، حجم سرمایه گذاری‌ها در این سه استان در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز بر افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: دولت از سرمایه گذاری‌های خارجی جهت فعال سازی حوزه‌های اقتصادی و تولیدی کشور حمایت جدی داشته و این سرمایه گذاری‌ها باعث گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه استان اردبیل با گرجستان را باعث شده و رونق اقتصادی بین دو منطقه را فراهم می‌آورد.

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه، گرجستان را یکی از کشور‌های موفق در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و خواستار افزایش تعاملات رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه با حوزه‌های اقتصادی استانداری‌ها شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.