هواشناسی کاربردی با هشدار به کشاورزان اعلام کرد:برداشت محصولات کشاورزی، خالی کردن آب سمپاش‌ها و پمپ‌های آب و ضد یخ ماشین‌های کشاورزی باید انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، با توجه به کاهش دمای هوا در استان ، هواشناسی کاربردی توصیه هایی به کشاورزان کرد: برداشت سریع محصولات کشاورزی، استفاده از کود‌های ضد سرمازدگی، خالی کردن آب سمپاش‌ها و پمپ‌های آب و همچنین استفاده از ضد یخ در ماشین‌های کشاورزی، از توصیه‌های کاربردی کشاورزی و دامی است.


بیشتر بخوانید


برداشت سریع محصولات کشاورزی و باغی، استفاده از کود‌های ضد سرمازدگی، توصیه‌های کاربردی؛ ویژه شرایط ناپایدار جوی باز بودن راه ورودی به باغ ها، ترمیم کانال‌های آبیاری، تجمیع کلنی‌ها و عایق بندی کندو و تامین خوراک زمستانه زنبورعسل، ترمیم محل نگهداری دام و طیور، جلوگیری از نفوذ بارش و هوای سرد به دامداری ها، تنظیم دمای مرغداری‌ها به ویژه ۴۸ ساعت قبل جوجه ریزی و تنظیم دمای گلخانه ها، از مهم‌ترین توصیه ها است.

خالی کردن آب سمپاش‌ها و پمپ‌های آب و همچنین استفاده از ضد یخ در ماشین‌های کشاورزی، از دیگر توصیه‌های کاربردی کشاورزی و دامی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.