صدیقی: ووشو نقش ویژه‌ای در ارتقای سلامت زنان دارد/ بانوان ووشو کار در بحث قهرمانی قوی عمل می‌کنند

رئیس فدراسیون ووشو درباره عملکرد بانوان این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در حاشیه مراسم پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان در گفت‎و‌گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فرصت خوبی است که در هفته تربیت بدنی به معرفی فعالیت‌های ورزشی به خصوص ورزش بانوان بپردازیم. بانوان نقش ویژه‌ای در مدال آوری و قهرمانی دارند و باید نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی بانوان داشته باشیم. من و همکارانم در فدراسیون ووشو برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا از ظرفیت‌های بی نظیر استفاده کنیم. بانوان ما در بخش ورزش همگانی عملکرد خوبی داشته اند.

او ادامه داد: مراسم  پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش به همت معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان  برگزار شد تا توجه بیشتری به حوزه ورزش بانوان  شود. فدارسیون ووشو هم در این مراسم  نقش ویژه‌ای داشت و ورزشکاران ما به اجرا پرداختند تا نشان بدهند حتی در این شرایط سخت که امکان ورزش کردن وجود ندارد در نهایت می‌شود از ورزش‌های همگانی راحت تری مثل "تای چی" استفاده کرد. به هر حال این ظرفیت وجود دارد و من خواهش می‌کنم که بانوان به ورزش بپردازند و در  دوران شیوع ویروس کرونا نباید اجازه بدهیم لطمات بیشتری  به سلامت ما وارد شود. همچنین آمادگی و تغذیه مناسب می‌تواند نقش جدی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته باشد.  

صدیقی بیان کرد: من از کادر درمان تشکر می‌کنم که روز‌های سختی را پشت سرمی گذارند و  امید ما به تلاش‌های کادر درمان است و در پشت صحنه سعی می‌کنیم با ورزش کردن کمک کنیم تا ایمنی بدنمان افزایش یابد و همچنین  ورزشکاران آسیب زیادی نبینند.  

بانوان ووشو کار هم سطح آقایان در مدال آوری موفق هستند 

رئیس فدراسیون ووشو درباره برنامه‌های استعداد یابی در بخش بانوان ووشو گفت: خوشبختانه بانوان در فدراسیون ووشو  به خصوص بحث قهرمانی بسیار قوی و خوب عمل می‌کنند و برنامه‌های استعدادیابی را رصد می‌کنیم  و برنامه‌های آموزشی به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است. همچنین هیئت‌های ورزشی ما برنامه‌ها را پیش می‌برند. بانوان ووشوکار هم سطح آقایان در بخش مدال آوری موفق هستند و توجه ویژه‌ای فدراسیون ووشو به این مسائل می‌کند.  

صدیقی ادامه داد: ما ورزشکاران ملی پوش و قهرمانان خود را زیر نظر داریم و این طور نیست که آن‌ها را رها کرده باشیم و ووشو کاران به طور مرتب با مربیان  خود در تماس هستند. در مجموع ورزشکاران ما زیر نظر قرار دارند تا از سطح آمادگی خود دور نشوند. به طور طبیعی برخی از ورزشکاران یک مقدار وزنشان تغییراتی داشته است، اما به آن شکل جدی نیست و ما توانستیم تا حدودی این وضعیت کنترل کنیم.  

مسابقات مجازی ووشو ادامه دار خواهد بود 

رئیس فدراسیون ووشو درباره مسابقات این رشته ورزشی گفت: ما تا پایان سال مسابقات بین المللی نداریم، اما مسابقات مجازی را راه اندازی کرده ایم که ورزشکاران در خانه یا فضای آزاد برای فدراسیون ووشو فیلم ارسال کنند و استقبال خوبی از این طرح شده است و حدود ۳ هزار ویدیو دریافت کرده ایم.   مسابقات مجازی ووشو در سطح استانی و کشوری  ادامه دار خواهد بود چرا که ورزشکاران باید روحیه رقابت پذیری خود را حفظ کنند.  

او درباره برگزاری لیگ ووشو و اردو‌های تیم ملی بیان کرد: ما در بخش تالو و اجرای فرم مجوز‌های لازم را دریافت کرده ایم، اما در بخش ساندا این اتفاق رخ نداده است. به هر حال باید شرایط برگزاری لیگ و اردو‌های تیم ملی فراهم شود و براساس تقویم اعلام شده  برنامه ریزی لازم را خواهیم کرد. با توجه به شرایط به وجود آمده سعی می‌کنیم مسابقات را با کمترین آسیب برگزار کنیم.  

صدیقی در پایان تصریح کرد: برگزاری لیگ با شرایط خاصی امکان پذیر است، اما برای تشکیل  اردو‌های تیم ملی  مجوز‌های لازم را گرفته ایم. با توجه به اینکه رویدادی پیش رو نداریم هنوز اردوی تیم ملی ووشو برگزار نشده است، اما مسئولان کمیته فنی  ووشو تلاش می‌کنند که به زودی اردو‌های تیم ملی را مطابق با برنامه تشکیل بدهند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار