مهدی بی‌باک:ملی‌پوشان و المپیکی‌ها قدر این روز‌ها را بدانند

در گزارش زیر گپ و گفتی جذاب با مهدی بی باک نخستین مدال آور در مسابقات جهانی را می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی وقت است که خبری از مهدی بی‌باک نیست. نخستین مدال‌آور تکواندو در مسابقات جهانی. بی‌باک این روز‌ها در آمریکا به سر می‌برد و حتی به او پیشنهاد شده تا هدایت تیم‌ملی تکواندو این کشور را هم برعهده بگیرد. ظاهرا خود بی‌باک هم چندان بی‌میل نیست تا این کار را انجام بدهد، اما کرونا و شرایطی که پیش آمده باعث شده اوضاع به هم بریزد. مهدی این روز‌ها آکادمی مجازی‌اش راراه انداخته و تکواندوکاران را از راه دور آموزش می‌دهد.

حضور در آمریکا و یک پیشنهاد خوب
مدتی است که در آمریکا حضور دارم. اینجا هم مردم درگیر کرونا هستند و طبیعتا کار زیادی انجام نمی‌دهند. تمرینات ورزشکاران در رشته‌های مختلف هم تازه آغاز شده است. فعلا همکاری کوچکی با فدراسیون‌های کالیفرنیا و تگزاس انجام می‌دهم، اما خب پیشنهادی هم از سوی فدراسیون آمریکا رسیده است. با این حال هیچ فعالیتی با تیم‌ملی آن‌ها نداشته‌ام. اول صحبت‌هایی بود، اما با شیوع کرونا تمرینات تعطیل شد و هیچ تمرینی نبود که بخواهند در این‌باره تصمیم‌گیری شود و پیشنهاد دوباره بدهند.

ایران یا آمریکا؟ شرایط متفاوت است
این‌که بخواهیم شرایط ایران و آمریکا را با هم قیاس کنیم، شدنی نیست. اینجا هر ورزشکاری سرمربی خودش را دارد و با نزدیک شدن به مسابقات مهم مثل المپیک آن‌ها دور هم جمع می‌شوند. اما در ایران اردو‌ها یکسان است و آموزش هم یکسان. در آمریکا به نوعی هر ایالت یک فدراسیون دارد و همه آن‌ها زیر نظر فدراسیون اصلی تمرین می‌کنند. این‌که در آمریکا تکواندوکاران یک سال یا پنج ماه در اردو‌ها باشند اصلا چنین چیزی وجود ندارد. افراد به نوعی اینجا تنها تمرین می‌کنند.


بیشتر بخوانید


آکادمی مجازی و آموزش از راه دور
تقریبا یک ماهی می‌شود که این کلاس‌ها را راه‌اندازی کرده‌ام. جالب است که تکواندوکاران و علاقه‌مندان دنیا با ثبت‌نام روی سایت آکادمی بی‌باک با ما در ارتباط هستند و از تمرینات تکواندو استفاده می‌کنند. این سایت برای مربیان است و آن‌ها می‌توانند از تجربیاتم در هر زمینه استفاده کنند. همه آن‌هایی که در سطح آماتور و حرفه‌ای هستند، می‌توانند از کلاس‌های متفاوتی که داریم استفاده کنند. ما این سایت را راه‌اندازی کردیم تا آن‌ها که می‌خواهند در شرایط فعلی تکواندو را ادامه دهند هم از خطر کرونا دور باشند و هم این‌که در تکواندو فعال باشند.

چه خبر از تکواندوی ایران؟
بحث فقط ایران نیست. شرایط به دلیل بیماری کرونا گیج‌کننده است. عدم برگزاری مسابقات به خاطر شرایط فعلی دنیا می‌تواند لطمه بزرگ و جبران‌ناپذیری به قهرمانان بزند. شروع اردو‌های تیم‌ملی ایران خبر خوشحال‌کننده‌ای است. هرچند تکواندوکاران با محافظت کامل تمرین را شروع کرده‌اند، اما طبیعی است که آن‌ها نگران باشند. امیدواریم هرچه زودتر از شر این ویروس خطرناک نجات پیدا کنیم تا دوباره همه مسابقات تکواندو در دنیا شروع شود؛ چراکه دوری از تمرین گروهی و مسابقه می‌تواند لطمه بزرگی از لحاظ روحی و روانی به تکواندوکاران بزند. امیدوارم ملی‌پوشان و المپیکی‌ها قدر این روز‌ها را بدانند. فرصت خیلی خوبی است که ملی‌پوشان ضعف‌هایشان را برطرف کنند تا با پشتوانه وتوان لازم به اوج آمادگی برسند.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.