۵ محصول کشاورزی استان قزوین کد شناسایی سلامت دریافت کردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، زغال اخته، فندوق، بادام و عدس دیم کد شناسایی سلامت دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در سال جاری ۱۰ پایلوت در محصولات انگور، پسته، زیتون، گوجه فرنگی، زغال اخته، فندوق، سبزی، بادام، عدس دیم و سبزیجات نعناع و گشنیز در استان ایجاد شده است که از این تعداد ۵ محصول کشاورزی کد سلامت، منطبق با استاندارد دریافت کردند.

خمسه اضافه کرد: بیش از ۶۰ مورد بازدید میدانی توسط مدیران کنترل کیفی و کارشناسان امور زنان جهت نظارت و پایش طرح در خصوص پیش آگاهی، نصب تله، استفاده از سموم مجاز و بیولوژیک و نحوه صحیح مصرف سموم شیمیایی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۰ سایت باغچه سلامت خانگی به منظور سبزی کاری و بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی همراه با توزیع بذر سبزیجات به صورت رایگان در این سایت‌ها توزیع می‌شود.

به گفته خمسه، هم اکنون ۱۵۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری در این سایت‌ها مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از بهره برداران اصلی و تابعی در قالب ۲۵ مورد کارگاه‌ها آموزشی عملی و بصورت مدرسه در مزرعه، آموزش نحوره تعیین مناسب‌ترین زمان مبارزه با آفات و بیماری‌ها، آموزش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌ها، آموزش مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و معرفی سموم زیستی و بیولوژیک، آموزش استفاده از سموم مجاز و کم خطر در صورت مبارزه شیمیایی، مصرف بهینه کود‌های شیمیایی و معرفی کود‌های زیستی و همچنین تهیه نهاده‌های بیولوژیک جهت بهره برداران اصلی سایت از محل اعتبارات طرح را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.