سودان: خارج شدن از لیست تروریسم ارتباطی به سازش با اسرائیل ندارد

وزیر دارایی سودان گفت که خروج نام این کشور از لیست تروریسم آمریکا ارتباطی به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «هبه محمد علی» سرپرست وزارت دارایی سودان در اظهارات روز سه‌شنبه خود از اقدام برای خروج نام کشورش از لیست تروریسم مورد نظر آمریکا استقبال و تاکید کرد که این مسئله ارتباطی با مسأله سازش با رژیم صهیونیستی ندارد.

وی از حکومت «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان انتقاد کرد و گفت: «مردم سودان مجبور شدند بار شرارت‌های نظام سابق را بر دوش بکشند».

سرپرست وزارت دارایی سودان گفت که تمام منابع مالی خود که به دلیل تحریم های آمریکا از دسترس خارج شده، باید فورا آزاد شود. وی از واشنگتن هم خواست که  بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری‌ سودان را دریافت نکند.

هبه محمد علی گفت که خارطوم مایل است که قانونی در کنگره آمریکا وضع شود که به موجب آن سودان از تحریم‌های احتمالی واشنگتن در امان باشد.

آمریکا اعلام کرده که سودان متعهد به پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریسم به ازای خروج از لیست تروریسم شده است.

گفتنی است، این مقام سودانی در حالی ادعای مذکور را بیان کرده که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دونالد ترامپ به زودی خبر عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار