فاز اول کارخانه تولید نورد لوله در نیزار افتتاح شد

فاز اول کارخانه تولید نورد لوله و پوشش لوله‌های نفت، آب وگاز با حضور استاندار قم در پهنه صنعتی نیزار افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  فاز اول کارخانه تولید نورد لوله و پوشش لوله‌های نفت، آب وگاز در پهنه صنعتی نیزار در حاشیه جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان قم  روز سه شنبه با حضور استاندار قم به بهره برداری رسید.

 راه اندازی کامل این کارخانه در سه فاز پیش بینی شده است که در فاز نخست، خط تولید پوشش لوله‌های انتقال نفت، گاز و آب با ششصد میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۸۰ نفر راه اندازی شد.


بازدید از سه واحد تولیدی فولاد، سرب و ورق‌های فلزی از دیگر برنامه‌های امروز اعضای کارگروه رفع موانع تولید در پهنه  صنعتی نیزار بود.


پیگیری در تامین مواد اولیه، تسهیلات سرمایه در گردش وطرح‌های توسعه، تسهیل در تحویل سند مالکیت املاک صنعتی و پیگیری ارتقاء پهنه صنعتی نیزار به شهرک صنعتی از مصوبات نشست کارگروه رفع موانع تولید است.

تولیدکنندگان،افسران جنگ اقتصادی


استاندار قم در این نشست تولید کنندگان را افسران جنگ اقتصادی خواند و گفت: با وجود تحریم‌ها ومشکلات ناشی از کرونا، وضعیت صنعت و تولید استان بسیار خوب است.


 سرمست با اشاره به شناسایی بیست وپنج واحد غیر فعال در استان افزود: درنیمه نخست امسال، ۱۷ واحد صنعتی فعال شده که فعال کردن ۸ واحد تولیدی دیگر هم در دستور کار است.


او پهنه صنعتی نیزار را با وجود زیرساخت‌های تولید، ظرفیتی کم نظیر در استان دانست وتاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط در کمترین زمان، روند الحاق این پهنه صنعتی به شهرک‌های صنعتی را پیگیری کنند.


پهنه صنعتی نیزار در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب استان واقع شده است.


این پهنه صنعتی در ۸۱۰ هکتار احداث شده است که در صورت تصویب الحاق آن به شهرک‌های صنعتی، امکان افزایش مساحت آن تا دو هزار هکتار وجود دارد.


استان قم دارای هفت شهرک صنعتی و سه  ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.