ادعای نماینده فرانسه در سازمان ملل درباره تحریم تسلیحاتی ایران

نماینده فرانسه در سازمان ملل مدعی شد پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران به مفهوم رفع کلیه محدودیت‌های خرید و فروش سلاح برای این کشور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران به معنای برداشته شدن کلیه محدودیت انتقال سلاح برای این کشور نیست.

نیکولاس دی ریویر با درج پیامی در حساب توییتری خود مدعی شد: برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ راه حلی ملموس و موثر برای بحران گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایران ارائه کرد. آن‌ها باید به طور کامل اجرا شوند.

در حالیکه برابر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت کلیه تحریم‌های تسلیحاتی ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ برداشته شد، این مقام فرانسوی در مدعاهایش افزود انقضا تحریم تسلیحاتی متعارف به این معنی نیست که تمام محدودیت‌های انتقال تسلیحات به یا از ایران کاملاً برداشته شده است.

پیش از این نمایندگی دائم چین در سازمان‌های بین المللی در وین ضمن تائید پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، آن را نشانه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست.

برغم تلاش‌های چندین ماهه آمریکا، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه ۱۸ اکتبر) بر اساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران پس از ۱۰ سال به پایان رسید. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

پیش از این راهبرد آمریکا برای جلوگیری از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران با طرح دو قطعنامه در شورای امنیت دنبال شد، هر چند چیزی جز شکست مفتضحانه و انزوای بی سابقه در میان متحدان دیرینه نصیب دولتمردان آمریکا نشد. آمریکا در مسیر به کرسی نشاندن خواست خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، علاوه بر مخالفت از قبل پیش بینی شده چین و روسیه، به در بسته متحدان دیرینه اروپایی خود نیز خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
مثل اينكه اينا طرف ترامپن
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
یعنی حالا ایران میتواند جنگنده های سوخو35 رادارگریز و یا S500-5700 کشور روسیه و یا جنگنده هایG20-G10 کشور چین و یا پهپادهای مافوق صوت رادار گریز چینی و روسی را خریداری کند؟ آیا؟ حالا ایران میتواند تسلیحات لیزری پیشرفته را خریداری کند؟آیا؟ میتواند زیردریائی های با پیشران اتمی ویا ناوشکن هایی با پیشران اتمی خریداری کند؟..............
آیا؟ ایران میتواند به تامین کننده تسلیحات حوزه کشورهای محورمقاومت تبدیل شود و آرزوی آسمان و زمین و دریای مشترک و امن در حوزه کشورهای محورمقاومت علیه دشمنان مشترک شود؟........
آخرین اخبار