در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رمزگشایی از دو هزار پرونده پزشکی با یک نرم افزار ایران ساخت

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: پزشکان با استفاده از نرم افزار طراحی شده در مجموعه ما تاکنون موفق به رمزگشایی دو هزار پرونده پزشکی شده‌اند.

امین اردشیردوانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوید سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر برند موفق با یک ایده آغاز شده و با استعداد، تلاش و توانایی تیم مدیریتی و پرسنلی متعهد پیشرفت می کند. شروع فعالیت شرکت ما با تکیه بر دانش و تخصص عالی در حوزه‌ی تحلیل داده‌های ژنتیکی، از طریق آشنایی با پارک فناوری پردیس و تایید بنیاد ملی نخبگان بود.

او ادامه داد: شرکت ما در مدت زمان کوتاهی موفق به اخذ نمایندگی از شرکت ماکروژن اروپا شد و در عین حال توانست به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شود. در بسیاری از امور تشخیصی مبتنی بر تست‌های ژنتیکی و ارائه محصولات اختصاصی به بیماران، فعالیت  کند؛ و هم اکنون یکی از پیشروترین شرکت‌های ارائه دهنده محصولات و خدمات سلامت دیجیتال در کشور است. محصولات مجموعه ما در این برهه از زمان در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه تاثیر بسزایی داشته است.

اردشیردوانی بیان کرد: تیم ما تلاش دارد تا با ارائه خدماتی متفاوت و به روز، شاخص سلامت کشور را ارتقا بخشیده و در سطح استاندارد‌های جهانی قرار دهد. از طریق فرآیند‌های بومی سازی، آموزش و بهره برداری از منابع داخلی، فاصله خود را با رقبای خارجی به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم تا پاسخگوی نیاز‌های هموطنان عزیز در داخل کشورباشیم.

مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: شرکت ما در اولین محصول تولیدی خود با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب موفق به ارائه خدمات آنالیز داده با رعایت استاندارد‌های جهانی شد. این نرم افزار مبتنی بر تجزیه و تحلیل کلان داده‌های ژنتیکی است که در حال حاضر تنها نمونه داخلی و بومی سازی شده موجود در کشور محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این محصول امکانی را برای پزشکان، متخصصان و محققان فراهم آورده است تا در مدت زمانی کوتاه منشا ایجاد بیماری را بر اساس اطلاعات ژنتیکی فرد بیمار شناسایی کنند، زیرا این پلتفرم دارای ساختاری پیچیده و در عین حال امکانات منحصر به فردی است که تا کنون موفق به رمزگشایی حدود ۲۰۰۰ پرونده پزشکی بر پایه همکاری با بیش از ۳۵ مرکز آزمایشگاهی، بیمارستانی و تحقیقاتی شده است.

اردشیردوانی گفت: استفاده از به روز‌ترین منابع اطلاعات تخصصی پزشکی این سامانه را به ابزاری قدرتمند و قابل استناد تبدیل کرده است. همچنین استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی موجب ارتقای کیفیت آنالیز و صرفه جویی در زمان می شود.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل این شرکت بیان کرد: در کنار محصولات دانش بنیان، شرکت ما به جهت برآورده کردن نیاز هموطنان در زمینه تشخیص سرطان موفق به اخذ نمایندگی شرکت invitae آمریکا در خصوص انجام تست‌های تشخیصی سرطان شده است. همچنین نمایندگی چندین شرکت معتبر اروپایی، آسیایی، استرالیایی دیگر را در زمینه‌های مختلف برای خدمت رسانی به متخصصان آزمایشگاهی و ژنتیکی کشور دریافت کرده است.

او درباره همکاری با شرکت های خارجی عنوان کرد: شرکت ما با همکاری آزمایشگاه ژنتیک پزشکی امید و شرکت DataR انگلیس یک گام در این حیطه فراتر گذاشته به طوری که  با استفاده از تست‌های تخصصی مبتنی بر لیکوئید بیوپسی به ارائه روش‌های شخصی سازی شده درمان می پردازد و امیدوار است تا به این وسیله با روش‌های نوین و دقیق امید به درمان و زندگی را در بیماران سرطانی افزایش دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار