شست و شو و لایروبی شبکه فاضلاب شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، شست و شو و لایروبی شبکه فاضلاب شهری را با توجه به بارش‌های سیل‌آسای پیش رو ضروری دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، شست و شو و لایروبی شبکه فاضلاب شهری را با توجه به بارش‌های سیل‌آسای پیش رو ضروری دانست و گفت : برای پیشگیری از بحران و انسداد شبکه فاضلاب در ۶ ماه سپری شده از سال جاری ۳۴۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب کلانشهر کرمانشاه لایروبی شد.

او گفت : یک دستگاه «جنتکس» و ۲ دستگاه «واترجت» آب را با فشار زیاد وارد شبکه فاضلاب می‌کنند و از این طریق تمام گیر و گرفت شبکه باز می‌شود.

او یکی دیگر از پروژه‌های مهم در دست اجرا را لوله‌گذاری جدید در بخش فرسوده شبکه فاضلاب دانست و افزود: پارسال ۲۰ کیلومتر و در ۶ماهه سپری شده از سال جاری هم ۱۶ و نیم کیلومتر اصلاح شبکه و لوله‌گذاری جدید انجام و بافت قدیمی شبکه از مدار خارج شده است.

کاکاوند هزینه هر کیلومتر اصلاح و لوله‌گذاری جدید را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۴۰۰ متر در شهرک شریعتی، سه هزار و ۷۵۰ متر در شهرک دولت آباد، هزار و ۳۰۰ متر در بافت فرسوده شهر، ۹ هزار و ۱۵۰ متر در شهرک‌های «نوکان» و» ده‌پن»، هزار و ۵۰۰ متر در منطقه ۲ و ۳۵۰ متر در منطقه سه آب و فاضلاب، اصلاح شبکه و لوله‌گذاری جدید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه رفع حوادث از شبکه فاضلاب شهری و منهول‌ها را یکی دیگر از وظایف شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری هزار و ۷۰۰ مورد حادثه شامل تخریب منهول و تخریب شبکه فرسوده با لوله‌گذاری جدید و یا ساخت منهول رفع حادثه شده است.

کاکاوند، لایروبی پنج هزار و ۴۴۴ منهول، همسطح‌سازی ۴۹۰ مورد، تعویض ۷۷۶ مورد و مرئی سازی ۳۸۷ مورد دریچه منهول، رفع حادثه از ۶۶۳ منهول و رفع حادثه سه هزار و ۱۰۰ انشعاب خانگی بخشی از اقداماتی بود که ایزد با آن اشاره کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.