در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولین اظهارات دبیر سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

صندوق‌آبادی درباره جزئیات برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر توضیح داد.

علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس نام آشنای کشور که امسال به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است، در اولین گفت وگوی رسانه‌ای خود به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نگاه بنده در وهله اول این است که به کمک شورای سیاست گذاری و کادر داوران، جشنواره امسال را پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

وی افزود: در این دوره و با توجه به شرایط، با دو راهکار پیش می‌رویم؛ راهکار اول اینکه فرض می‌کنیم کرونایی وجود ندارد و با تمام قدرت و بهره گیری از ایده ها، بخش فیزیکی جشنواره را طراحی می‌کنیم و در راهکار دوم، با در نظر گرفتن شیوع کرونا، تمام این فعالیت‌ها را در فضای مجازی هم خواهیم داشت. البته باید تاکید کنم که این تصمیمات به جو کلی جامعه بستگی دارد و اجرا کردن آن‌ها وابسته به شرایط است و برخی از کار‌ها در حیطه اختیارات ما نیست.

صندوق آبادی درباره نقد‌هایی که به انتخاب یک خوشنویس برای جشنواره تجسمی فجر بیان شده و گفته می‌شود نگاه کلاسیک هنرمند این رشته، هنر‌های نو را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: بنده قبل از اینکه خوشنویس باشم، نقاش بوده ام و به سبب حضور چند ساله در این عرصه، با تمامی هنر‌ها آشنا هستم.

وی افزود: اینکه گمان کنیم نگاه کلاسیک یک هنر سنتی هنر‌های زیرشاخه‌ای را تحت تاثیر قرارمی دهد، اشتباه است. در همین رشته هم بسیاری از هنرمندان جوان آثاری خلق کرده اند که مملو از خلاقیت است. از طرفی شورای سیاست گذاری این جشنواره متشکل از بزرگان هر رشته است و بنده هم با همفکری و تصمیم گیری این شورا کار‌ها را پیش خواهم برد.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ۱۸ الی ۳۰ بهمن ماه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.