رئیس مرکز ملی فرش ایران:

۴۰۰ هزار قالیباف تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رافع گفت: در قالب تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی و مرکز ملی فرش ایران منعقد شد، بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

فرشبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر ۲ میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور فعال هستند که فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ای می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالیبافی در کشور وجود دارد، گفت: مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرف مرتبط، انجام حمایت بیمه‌ای و ارائه خدمات مرتبط است.
بیشتر بخوانید

رافع تاکید کرد: در تفاهم نامه امضا شده ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولان مورد توافق قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع بوده که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و در این راستا در حال رایزنی و پیگیری موارد مربوطه است.

رافع بیان کرد: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی نموده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار