بسته حوادث:

دستگیری قاتل در شهر کرمانشاه/افزایش سرقت در کرمانشاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری قاتلی در شهر کرمانشاه خبر داد که با شکلیک گلوله به زندگی پسر جوانش پایان داده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص وقوع یک فقره قتل در شهرک فرهنگیان فاز ۲، تیمی از ماموران کلانتری ۲۱ نیایش در محل حاضر شدند.

او گفت : با حضور پلیس در محل جسد بی جان جوانی ۲۸ ساله پشت فرمان یک دستگاه خودروی وانت مشاهده شد که به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود.

آمویی افزود: پلیس در تحقیقات خود متوجه اختلاف مقتول با خانواده اش شد و پس از بازجویی‌هایی ابتدایی، پدر ۵۷ ساله این فرد به قتل پسرش اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: پدر قاتل در ادامه اعتراف خود عنوان کرد مزاحمت‌های مکرر پسرش برای وی و دیگر اعضای خانواده باعث شده دست به قتل او بزند.

او با بیان اینکه در بازرسی از منزل قاتل، دو قبضه سلاح شکاری و مقداری فشنگ کشف شد، گفت: این فرد به مرجع قضایی معرفی شد.

افزایش هشت درصدی سرقت در کرمانشاه

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش هشت درصدی سرقت در استان، گفت: بخش قابل توجهی از سارقان دستگیر شده، سرقت اولی هستند.

 علی اکبر جاویدان از امنیت به عنوان ضروری‌ترین نیاز جامعه یاد کرد و افزود: امنیت نیازی همیشگی است و همواره باید برای تامین و حفظ و ارتقای آن تلاش کرد.

او با بیان اینکه تامین امنیت از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌آید، گفت: در هیچ جای دنیا یک نهاد یا یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی در سطح جامعه امنیت ایجاد کند و این امر مستلزم آن است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و تمام اقشار جامعه پای کار بیایند.

جاویدان با بیان اینکه فاصله امنیت و ناامنی بسیار کم است، افزود: شلیک یک گلوله می‌تواند یک محله را ناامن کرده و حس ناامنی در افراد ایجاد کند، بنابراین حفظ و نگهداری امنیت موضوع بسیار حساسی است که همه باید در تامین آن مشارکت داشته باشند.

باید "سرچشمه" جرائم را خشک کنیم

جاویدان رفع بستر‌های جرم و ناامنی را هم یکی از راه‌های موثر در تامین و حفظ و نگهداری امنیت دانست وافزود: جرائم افزایش پیدا نمی‌کند، مگر آنکه بستر و علتی داشته باشد و اگر بخواهیم جرائم را ریشه کن کنیم باید سرچشمه آن‌ها را خشک کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از بیکاری، طلاق، اعتیاد و ... به عنوان بستر جرائم یاد کرد و افزود: این آسیب‌های اجتماعی ریشه بسیاری جرائم است و اگر بخواهیم واقعا جرائم را ریشه کن کنیم باید فکری برای رفع این معضلات و بستر‌های جرم کنیم.

او از نبود مدیریت واحد در این حوزه انتقاد کرد وافزود: اگر بخواهیم پیشگیری خوبی در بحث آسیب‌های اجتماعی و جرائم داشته باشیم باید مدیریت واحدی در این زمینه اعمال شده و اعتبارات یکپارچه و هدفمند هزینه شود و از عملکرد‌های جزیره‌ای خودداری شود، در اینصورت است که می‌توان عملکرد موثری داشت و از انجام کار‌های سلیقه‌ای و گذرا پیشگیری کرد.

جاویدان با بیان اینکه عمده جرائم در استان در حد پایینی نسبت به میانگین کشور قرار دارد، افزود: این توفیقات را مدیون تلاش انقلابی و جهادی تمام نیرو‌های مسلح و بویژه نیروی انتظامی می‌دانیم که با تمام تلاش سعی در پوشاندن خلاء‌های موجود داشته و کمبود امکانات و نیرو و تجهیزات را با روحیه جهادی و انقلابی خود جبران می‌کنند.

او با اشاره به ارتقاء رضایتمندی مردم از عملکرد نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه علی رغم گستردگی فعالیت‌های انتظامی، طبق آمار‌های به دست آمده، میزان رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی سال به سال در حال افزایش است که جای خوشحالی دارد و باید قدردان تمام نیرو‌های انتظامی بود .

والدین در برابر چالش «مومو» مراقبت کنند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از والدین خواست از دانش‌آموزان در برابر چالش «مومو» مراقبت کنند و گفت: از فرزندان خود بخواهید، هنگام مواجهه با مومو، حتما آن بلاک و مسدود کنند و مسیر را ادامه ندهند.

علی کسانی در خصوص مزایا و مضرات فضای اینترنت و سایبری، افزود: مزایای فضای سایبری قابل شمارش نیست، اما در در کنار آن هم تهدید‌هایی وجود دارد که در صورت عدم توجه تبدیل به آسیب می‌شود و عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

او در خصوص آسیب‌های فضا‌های مجازی برای کودکان و نوجوانان، گفت: اگر خانواده‌ها مدیریت نکنند جمع‌گریزی؛ تاثیر بر روابط، تربیت، شخصیت، روح و روان، جسم و دین‌گریزی از تاثیرات منفی فضای سایبری بر روی کودکان و نوجوانان است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در بحث چگونگی مدیریت فضای سایبر توسط والدین، گفت: برای مدیریت والدین و بزرگتر‌ها باید سطح دانش و فرهنگ استفاده از رسانه خود را بالا ببرند تا راهکار‌هایی را که در بحث کنترل و نظارت به صورت دوستانه بکار می‌گیرند، مثمرثمر باشد.

او از والدین خواست، ساعات استفاده فرزندان از فضای سایبری را محدود کنند و نرم‌افزار‌هایی را برای کنترل و نظارت فرزندان برروی سیستم آن‌ها نصب کنند.

کسانی در خصوص دغدغه این روز‌های والدین در خصوص چالش مومو، افزود: چالش مومو یک حساب کاربری در اینترنت است که با تصویری ترسناک وارد می‌شود و به نوعی شرایط ترس را برای کودکان و نوجوانان به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: والدین شناخت کافی داشته باشند این چالش تنها مختص ایران نیست خیلی از کشور‌ها با این چالش مواجه بوده و هستند، اولا ترسی نداشته باشند چرا که بیشتر یک جنبه شوخی دارد طرف می‌خواهد با معرفی خود را در فضای سایبری، مخاطبانی جذب کند که از صفحات و اکانت‌های جعلی استفاده می‌کند.

کسانی افزود: این روز‌ها با توجه به شرایط کرونایی و آموزش مجازی دانش‌آموزان بهتر است والدین در کنار فرزندان باشند و توضیح دهند که این چالش واقعی نیست تنها تصویری ترسناک است وقتی با آن مواجهه شدید آن را بلاک و مسدود کنید و مسیر را ادامه ندهید.

او با اشاره به تماس فروان والدین با پلیس فتا و نگرانی در خصوص چالش مومو، گفت: وقتی پیام فرستاده شده از سوی مومو پاسخ داده می‌شود، همان لحظه شماره موبایل خود را در اختیار آن قرار می‌دهید؛ مومو فقط قصد اذیت کردن دارد از این رو از کاربر می‌خواهد اقدامات خطرناکی انجام دهد و برای او بفرستد تهدید می‌کند که اگر انجام ندهید تمام اطلاعات سیستم را هک کرده و منتشر می‌کند این صحت ندارد و شایعه است مگر اینکه اپلیکشن ارسالی مومو را روی سیستم خود نصب کرده باشید که در آن صورت به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار