نویسنده فلسطینی: امارات از پروژه‌ای اسرائیلی در قدس حمایت مالی می‌کند

یک پژوهشگر فلسطینی اعلام کرد امارات برای کمک به روند یهودی‌سازی قدس اشغالی از یک پروژه اسرائیلی در این شهر حمایت مالی می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری العهد، یک پژوهشگر فلسطینی فاش کرد، امارات تصمیم دارد از پروژه‌ای صهیونیستی در قدس اشغالی که به روند یهودی‌سازی این شهر شدت می‌بخشد، حمایت مالی می‌کند.

بر اساس این گزارش، «راسم عبیدات» پژوهشگر و نویسنده فلسطینی فاش کرد، امارات عربی متحده حمایت مالی از پروژه‌ای صهیونیستی در قدس اشغالی را بر عهده خواهد داشت؛ پروژه‌ای که به یهودی‌سازی قدس شدت می‌دهد و به رژیم صهیونیستی در تسلط بر سرزمین‌های فلسطین کمک می‌کند.

عبیدات گفت، این پروژه ششصد میلیون دلار ارزش دارد و به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی برای اهداف تجاری، اقتصادی، گردشگری، هتل و ... بوده که قرار است در مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع ساخته شود.

امارات و بحرین در پانزدهم سپتامبر گذشته با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کردند. هفته جاری اولین هیئت رسمی امارات وارد فلسطین اشغالی شد.

همچنین، منابع صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند که امارات رسما درخواستی برای افتتاح سفارت این کشور به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

«عمر الریاش» دستیار وزیر خارجه امارات که همراه با هیئت وزرای اماراتی وارد سرزمین‌های اشغالی شد، نامه‌ای را به «گابی اشکناری» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص درخواست رسمی بازگشایی سفارت امارات در تل آویو ارائه داد.

روز گذشته همچنین نخستین هیئت رسمی امارات وارد فلسطین اشغالی شد؛ بطوریکه ابوظبی و تل آویو روز گذشته چهار توافق امضا کردند که مهم‌ترین آن لغو روادید میان طرفین بود.

دیروز رسانه‌ها اعلام کرده بودند هواپیمای متعلق به شرکت «الاتحاد الطیران» امارات برای انجام نخستین سفر رسمی همراه با مسئولان عالی رتبه آمریکایی، ابوظبی را به مقصد فرودگاه بن گوریون تل آویو ترک کرد.

به نوشته این رسانه ها، این سفر در چارچوب تلاش امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه همکاری‌ها پس از عادی سازی روابط در ماه میلادی گذشته و با میانجیگری آمریکا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار