گیاهی جادویی برای تسکین درد آرتروز زانو

دانشمندان استرالیایی موفق شدند به روشی گیاهی برای تسکین درد بیماران مبتلا به آرتروز مفصل زانو دست یابند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آرتروز زانو امروزه یکی از بیماری‌های بسیار رایج در میان افراد سالمند است. آرتروز مفصل زانو شایعترین بیماری تخریبی از میان مفاصل بدن محسوب می‌شود و احتمال ابتلای زنان به آن بیشتر از مردان است. عوامل زیادی مانند: کهولت سن، مسائل ژنتیکی و وراثتی، نوع شغل، چاقی، عوامل هورمونی و نژادی در بروز این بیماری دخیل هستند. در این بیماری غضروف مفصلی به تدریج شروع به تخریب شدن می‌کند و در نتیجه آن بیمار از درد شدید در زانو‌های خود گلایه دارد. حال دانشمندان موفق شده اند به روشی ساده برای تسکین درد این بیماری دست یابند.

بر این اساس، دانشمندان استرالیایی اعلام کردند استفاده از زردچوبه می‌تواند به بهبودی درد آرتروز مفصل زانو کمک شایانی کند. محققان دانشگاه تاسمانیا استرالیا در بررسی‌های خود اعلام کردند عصاره استخراج شده از زردچوبه می‌تواند نقش تسکین دهنده درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو را داشته باشد.

در این تحقیقات دانشمندان به مدت ۱۲ هفته اقدام به استفاده از عصاره زردچوبه بیماران مبتلا به آرتروز زانو کردند. شواهد نشان داد به میزان قابل توجهی از درد این بیماران کاسته شده، اما تصاویر ام آر آی نشان داد مصرف این عصاره تاثیری در ساختار زانو یا بهبودی بیماری نداشته است.


بیشتر بخوانید


در این تحقیقات، دانشمندان اقدام به تجویز روزانه ۲ کپسول به بیش از ۷۰ بیمار مبتلا به آرتروز زانو به مدت ۱۲ هفته کردند. نتایج به دست آمده نشان داد زردچوبه می‌تواند به طور قابل توجهی از علائم آرتروز زانو کاسته و درد بیماران را تسکین دهد. همچنین تورم مفاصل که یکی از اصلی‌ترین دلایل رنج کشیدن این بیماران است با مصرف عصاره زردچوبه کاهش یافت.

محققان امیدوارند بتوان از این روش گیاهی به جای تجویز دارو‌های مسکن شیمیایی برای کاستن از درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مادر بزرگ ها برای درد و کوفتگی ترکیبات پیه دنبه و زردچوبه و بعضا خرما را تجویز می کردند حالا دانشمندان استرالیایی به آن رسیده اند جالب که بسیاری از مطالب کشف شده توسط غربی ها قبلا در سرزمین ما مورد استفاده قرارگرفته اما آنها همیشه به دنبال سند زدن به نام خودشان هستند
آخرین اخبار