اجرای طرح بررسی شاخص توده بدنی BMI در ناحیه یک اهواز

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: طرح بررسی شاخص توده بدنی BMI ویژه کارکنان این ناحیه آموزشی اجرا شد.

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور گرامیداشت هفته تربیت بدنی و توجه بیش از پیش همکاران حوزه ستادی به شاخص‌های سلامت جسمانی، طرح سنجش توده بدنی در این ناحیه آموزشی اجرایی شد.

او افزود: در این طرح بیش از ۵۰ نفر از همکاران حوزه ستادی از ۲ شاخص قد و وزن مورد بررسی قرار گرفتند و پس از استحصال BMI مشاوره‌های تغذیه‌ای و رژیم حرکتی متناسب با وضعیت همکاران ارائه شد.

نیسی گمراوی در ادامه به آغاز طرح سراسری کنترل وزن و قد (کوچ) از ۲۶مهر در همه مدارس ناحیه یک ویژه دانش آموزان تحت پوشش این ناحیه آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح، پس از بررسی‌های لازم در صورتیکه مشکلی از سوی کارشناسان مشاهده شود، ارجاع به پزشک به منظور انجام مداخلات در این زمینه انجام می‌شود.

BMI یا شاخص توده بدنی روشی برای محاسبه میزان چربی‌های بدن یک فرد بر اساس وزن و قد محسوب می‌شود. با اینکه BMI یک روش اندازه گیری غیر مستقیم است، اما ثابت شده که در اکثر مردم شاخصی قابل قبول برای محاسبه اضافه وزن به حساب می‌آید. همچنین به دلیل اینکه محاسبه بی ام‌ای دقیق کار آسانی است، هر شخص می‌تواند به راحتی و با قرار دادن قد و وزن خود در فرمول، عدد آن را به دست آورد. امروزه به جای محاسبه BMI به صورت دستی، مردم به محاسبه شاخص توده بدنی انلاین تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.