برنامه تحول در فضای مجازی استان قزوین تدوین می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تدوین برنامه تحول فضای مجازی استان که در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به تصویب رسیده، در دستور کار کارگروه فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:کار اصلی شورا فضای مجازی تدوین یک برنامه تحول اساسی فعالیت‌های فضای مجازی در استان قزوین است که این کار را از طریق ۴ کارگروه رصد و پایش فضای مجازی، حمایت و پشتیبانی از فعالان فضای مجازی، آموزش و پژوهش و تولید محتوا انجام خواهد داد.
 
اسماعیلی افزود: حوزه رصد و پایش که در این حوزه بحث نظارت، شناسایی و ارزیابی فعالان فضای مجازی ضروری است.

او اضافه کرد: حوزه هدایت حمایت و پشتیبانی که در این حوزه باید از فعالان فضای مجازی، کسب و کار‌های اینترنتی حمایت‌های جدی صورت پذیرد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، حوزه آموزش و پژوهش که در این حوزه باید فرهنگ استفاده بهینه و درست از فضای مجازی به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

اسماعیلی گفت: حوزه تولید محتوا که در این زمینه باز آفرینی و تبیین نقش ها، ظرفیت شناسی، جریان شناسی و جریان سازی، آینده نگری و برنامه ریزی در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا تدوین یک برنامه جامع و تحولی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: شبکه سازی فعالان فضای مجازی به منظور جریان سازی تولید محتوا، ساماندهی کسب و کار‌های اینترنتی، صیانت و ارتقای زیست بوم فرهنگی ایرانی _ اسلامی در فضای مجازی استان، خانواده توانمند و متعالی با بهره گیری از فضای مجازی و متناسب سازی مناسبات فرهنگی در فضای مجازی و آموزش‌های کاربردی از ضروریات برنامه تحول در فضای مجازی استان است.

اسماعیلی در ادامه گفت: کارگروه فضای مجازی استان باید بر اساس یک مدل و الگوی مشخص نسبت به طراحی این برنامه تحول اقدام نماید و در قالب یک برنامه جامع در مقاطع زمانی ۲ ساله و ۴ ساله ارائه نماید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار